• skruttan27

Bonusbarn.

Måste bara säga en sak.....

Jag har två bonusbarn. En tjej på 14 o en kille på 12 visst är det jobbigt ibland att va bonusförälder. MEN alla föräldrar oavsett om man är bio eller bonus tycker illa om sina barn ibland. Ja gör allt för mina bonusbarn men det räcker inte alltid till. Vi har en liten kille oxå som blir 6 månader idag. Visst han får mer uppmärksamhet osv men det är ju inget onormalt eftersom han är liten o dom är stora o kan ta hand om sig själva till en viss del.

Va bara tvungen att yttra mig ha det bra alla bonusar.......

Kram Tessan

Kewin 4/9-08 mitt lilla hjärta!!
  • skruttan27

Det här är ju helt sjukt.....

Som sagt ja har 2 bonusbarn o jag älskar dom precis lika mkt som ja älskar min lilla. Har varit tillsammans med deras pappa i 5,5 år nu. Ja förstår inte hur du kan säga att INGEN BONUSFÖRÄLDER TYCKER OM SINA BONUSBARN!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Jag tror att du har det största problemet. Är du skilsmässobarn själv kanske? För det är ja o ja vet precis hur det är att få "bonusföräldrar som inte tycker om en"

Men som sagt ja säger som många andra det är ett påhopp till oss som faktiskt tycker om sina bonusbarn!!!!!!!

• skruttan27
    Svar på #93
    Vad ja menade va att det är så dumt att skriva så som du har gjort. Jag menar inte att ALLA inte tycker om sina bonusbarn ja menar bara att det tufft att va styvmamma men du verkar inte få in det. Jag ger alla en eloge som klarar av att va bonusförälder för det är inte lätt alla gånger. Jag blev intresserad av tråden när ja såg vad du hade skrivit. O ja kan säga att man får ta väldigt mkt. Min sambo jobbar heltid o deras mamma jobbar till kl 19 varje dag så det blir att det är jag som får ta ansvaret. Men samtidigt är det ju så att man har ju gett sig in i förhållandet där det finns barn innan o då får man ju gilla läget annars är det ju bara att lägga ner. Jag har sagt till mina "bonusbarn" att om du inte tycker om mig säg det till mig eller pappa så får vi lösa det på bästa sätt för ja vill absolut inte att dom ska känna som ja gjorde när ja va liten.
  • skruttan27
    Svar på #99
    Har du inget mer att säga?

Jag har läst hela den här tråden o den andra som du länkade till. Jag skulle kräva att en fullvuxen kille skulle hjälpa till o inte bara sitta o lata sig. Mina bonusar får hjälpa till här men inte hos sin mamma. Det är klart att det blir disskussioner när det är olika regler på olika platser. Men jag har jättebra kontakt med barnens mamma så det är iaf skönt.

Nu vill jag att du svarar eftersom du säger att jag har "fått för mig" att ingen gillar sina bonusar för det var itne så jag menade men du kanske inte har ngt svar på det.....

Iolanthe: Bra svar det är säkert det svar som hon är ute efter..... Det verkar inte bättre iaf.
  • skruttan27
    Svar på #104
    Men det är jobbigare att vara bonus än "vanlig" förälder dels för att man inte är deras riktiga mamma eller pappa.

Ja visst är det många som gnäller men va tycker du att man ska göra då?
    Bättre att gnälla av sig här än att göra det på barnen.... ELLER????? Det tycker ja iaf.

Men ja skriver igen jag tror att det är du som har problem eftersom du har varit ett "bonusbarn"!!!!!

Jag har en son som blir 6 månader idag o jag kan säga att det är lättare att ta hand om honom än om sambons barn. Sen får du säga vad du vill. Men med det vill jai nte ha sagt att jag behandlar dom olika.

Om du hade valt att skriva så om dina barn är det upp till dig men att du ens kan komma på att skirva så om hur man kan behandla barn. Det spelar ingen roll om man är bio eller bonus. Man får gnalla det är mänskligt men det är vad jag tycker iaf.

• skruttan27

Ja visst har ja valt det.... Ja säger inte att ja inte vill ta hand om dom utan att det är svårare att göra det än om man är biologisk förälder........ Ja älskar mina bonusbarn men ja blir bara så irriterad på ditt sätt att läga fram saker o ting.

Jag vet oxå att som bonusmamma får man ta mer skit än va en bio mamma får göra sen får du säga vad du vill.......

Ursäkta att det tog tid men jag tog hand om barnen........

• skruttan27
    Svar på #107
    Det varekar som om du har STORA problem med det eftersom du tar upp frågan o startar en tråd
  • skruttan27

Ja det kan ja hålla med om.....

Nu ska ja åka o ta kort på min lilla så nu lägger ja ner disskussionen......

Ha en bra dag allihopa

• skruttan27
    Svar på #125
    Jag måste bara säga en sak där...... Jag har väldigt bra kontakt med biomamman. Vi umgås o fikar o är på alla avslutningar mm. Jag tycker det är viktigt att man kan komunicera med bioföräldern oxå. Vi kan ringa o kolla av så ungarna inte kan säga en sak här o en sak där. Va bara tvungen att säga det .......
  • skruttan27
    Svar på #127
    Ja absolut så ska det verkligen vara.... men som sagt tyvärr är det inte så ofta som bonusen vill ha med den andra  att göra. Men som sagt ja älskar mina bonusar som mina egna men dom är samtidigt jä*ligt jobbiga men vem va inte det i 12-14 års åldern????
  • skruttan27

MIna bonusbarn är här typ alltid...... Dom ska va varannan vecka med dom är mest här o det är kul men samtidigt är det skönt när dom åker till mamma

• skruttan27

Gremlin666: Ja håller med dig. Tråkigt att det inte funkar med din sambos barn. Men som sagt stark att ändå kämpa på.

• skruttan27
    Svar på #145
    Där har du fel det finns visst problembarn...... o ja håller med om tidigare inlägg att det är fortfarande du som har problem.

Lycka till i livet
Svar på tråden Bonusbarn.