• aleksa98

Bonusbarn.

ullis83

Du säger att det e svårare att vara bonus än bio för vad man än gör så gör man fel.... Hur ofta läser man om en bonus som tycker att bio mamman uppfostrat bra???? Tror inte att jag har läst det en enda gång. Det e som ett evigt krig mellan bonus o bio o alla klagar på varandra, så snälla ta inte på er offerkappan, ni som e bonusar. Sen så kan man som bonus VÄLJA om man vill vara med i barnets liv, om det nu t.ex e varannen helg medan en bio MÅSTE, kan inte bara skita i det o dra till kompisen, helst inte om man e ensamstående . Jag tror att bio mammor e väl mest rädda för att bonusmamman ska se barnet/en som ett hot, ett hinder osv o att det ska bli orättvist. Om vi tar mig t.ex, jag har 3 barn på 10, 8 o 6 o vi har levt på ett visst sätt (separerade för 2 år sedan), jag o pappan har rätt så lika syn på barnuppfostran o skulle det komma en "bonusmamma" o börja ändra på saker o ting (han har varannan helg) att hon ska börja bestämma så hade jag nog blivit sur. Den karl som jag träffar kan ju kamma sig om han tror att han ska kunna komma hit o börja klaga på att vi kanske äter vid soffan osv. Underligt men sant

• aleksa98

Det e ju så det ska vara men tyvärr alldeles för ovanligt Respekt betyder mycket.

• aleksa98

Jag vet inte men hemma hos mig blir alla behandlade lika, alla har samma regler o jag hade inte accepterat att trippa på tå för ngn. Jag tror att baret/en känner av om man tycker om dom på "riktigt" . Ser att dom får samma behandling som dom andra barnen men visst kan det vara tufft att hålla på o bevisa som du skrev. Men jag måste fråga bara, vem e det du känner att du måste bevisa för? E det bio mamman, pappan, folk runt omkring? Varför skiter du inte bara i vad folk tycker??

Svar på tråden Bonusbarn.