Inlägg från: fru fogeby |Visa alla inlägg
  • fru fogeby

Älskade tygbindor

tack för inbjuda zmurfan!

• fru fogeby

är så glad idag!
    min goa mamma kom med en stor nätpåse till mig som passar i blöjhinken! så nu kan jag bara slänga ner bindor och blöjor i samma påse å sen slänga in i maskinen! utan att behöva plocka ur allt för hand innan!
    gud så smidigt..kan även meddela att jag frälst min mamma till tygbindehimlen

• fru fogeby
    Svar på #21
    hihi hon jobbar på textilia i rimbo..ett tvätteri för sjujkhuskläder..så det är renodlat stöldgods hihi närå..det är nätpåsar som kommit fel som ändå ska kasseras så då tog hon hem en då hon misstänkte att det skulle passa oss
  • fru fogeby

jag gillar formen på ecosoft, fast sen mina egna sydda:-P

• fru fogeby
    imsel skrev 2009-03-30 23:25:26 följande:
    Grattis Är lite osäker själv på vad man ska ha till avslaget.Är lite sent ute, har bf 21 april.. men jag har liksom skjutit upp det hela..Men jag syr inte själv, så jag funderar mest på vad man ska köpa..Vet att det pratades om detta tidigare, säkert frågade jag oxå.. men jag minns inte Nån som kan säga vad man kan tänkas behöva?Räcker det med nattbinda, och isf var ifrån?
    extra tjocka nattbindor borde ju funka?
    dom jg gör är det 2 ager hampa och 2 lager flannel, men det kan man juvälja lite sjäv om man kanske vill ha 3-4 lagr hampa bara.
    sen kanske att man skulle ha några bindor som är lite bredare?
  • fru fogeby
    imsel skrev 2009-03-31 12:29:25 följande:
    Om man beställer av dig, hur lång är leveranstiden?(har mailat dig från din sida, men tänkte att det kanske går fortare här..)
    ja om jag har tyget hemma som väljs så gör jag dom direkt..så på 4-5 dagar från mig till dig..
  • fru fogeby

nu har jag en röd period igen.. å fakskt så störs jag inte längre av det

måste höra med er som har ecosoft, jag köpte dom so första bindor och tyckte dom var kanon
    men nu när jag syr egna upplever jag dom som väldigt tjocka och hårda och så prassar dom lite.
    nån mer som upplever det?

• fru fogeby
    imsel skrev 2009-04-26 21:33:15 följande:
    Ibland kan dom prassla lite tycker jag, men inget jag tänker på direkt. Engångs prasslar ju 100 gånger mer.Och jag var visst lite väl seg på att tänka på att beställa bindor till avslaget, det är nästan helt över nu.. Och inga bindor blev beställada.Fick min son den 8:e, så snart är det väl bara att vänta på mensen då.Fast hoppas det dröjer måånga månader.Har klarat mig ganska bra på mina 4 (en är visst försvunnen) ecosoft, och 3 trosskydd från magdalena nehm.Men jag köpte engångs, och efter att ha använt några så kom jag på varför jag köpte tygbindor. För det började klia så förbannat!Därför hade jag angångsbinda, och så trosskydd över, då kliar det mindre. haha
    åh grattis till pojken!

ja engångs kommer inte på tal om.. osett hur mycket ecoft prasslar så r engångs 10000000 gånger värre

hade engångstrsskydd 1 dag då jag sv borta oplanerat...å vatror du, visst fick man svamp DIREKT!!! klarar rkligen inte avdet.
    ar även fått min mamma å anvnda tygisar
    sydde någa till henne på prov och hon är helnöjd.. hon fick 2 nya idag..
  • fru fogeby

ok, ja jag har ju reabindorna i ecosoft sällan jag använder dom nu dock, tycker dom är för tjocka å stela..

Svar på tråden Älskade tygbindor