Inlägg från: zmurfan |Visa alla inlägg
  • zmurfan

Älskade tygbindor

Här är en tråd för frågor och diskussioner om inköp, sömnad, materialval, skötsel och allt annat som kan vara värt att diskutera om tygbindor.

Varför föredrar jag och många med mig tygbindor?

- tygbindor är skonsamma mot underlivet då bindorna tillåter luften att cirkulera.
    - bekväma och sköna att använda.
    - miljövänliga mot både miljön i underlivet och utanför.
    - säkra då bindorna har ett spärrskikt som tillåter luft men inte vätska att passera.
    - ekonomiska, tygbindor kostar förvisso i inköp men sen håller dom länge.
    - utmärkt alternativ för den som har problem med svamp eller vestibulit.
    Fördelarna är många men för mig är dom framförallt bekväma att använda.

Förhoppningen med tråden är att fler skall upptäcka tygbindor samt att vi gamla rävar skall kunna utbyta erfarenheter! Så välkomna nya och gamla tygbindeanvändare!

Länkar finns i första inlägget i förra tråden.
    www.familjeliv.se/Forum-5-95/m38880762.html

• Svar på tråden Älskade tygbindor
  • zmurfan

Ny tråd igen.
    Välkomna hit!

• zmurfan

Varsågod Lizard.

Jag skickade ett gäng medans jag ändå startade om tråden. Tror jag bjöd in alla som skrivit på sista 3 sidorna.

• zmurfan

Nu har jag sålt av alla udda märken i min tygbindesamling så nu består den endast av bindor från punkys pads!
    Så fina och mjuka och sköna!

Och mensen är här igen så det är en fröjd att få använda dem. Även om jag hade hoppats på att mensen skulle utebli för ett tag framöver.

Köpte 3 nya nattbindor nyligen som har ytterligare en ny design och jättesnygga motiv på ovansidan.

• zmurfan

Min recension lyder så här:
    Fina tyger, billiga bindor, lätt att handla i webbutiken, lång väntetid på bindorna efter du handlat, i mitt tycke är bindorna stela så därför är jag inte lika förtjust i dem sen jag provat dem.

Men snygga är de.

• zmurfan

Asereht: Välkommen hit!

Popolini har jag testat av de du räknade upp. Jag kör ju bara bindor och ingne menskopp och de har inget PUL i sig så för mig läckte de ganska mycket.

Men som komplement till menskopp kanske de funkar bättre.

Svar på tråden Älskade tygbindor