Älskade tygbindor
Jag har sytt ett trosskydd! Jag är sååå himla stolt!
Jag är ingen sytjej, men jag fick en maskin i 30-årspresent av föräldrarna och nu tre år senare har jag börjat närma mig den...
Jag har köpt bindor (ingen mens än efter förlossningen än) och några trosskydd från Ecosoft och idag konstruerade jag ett eget trosskydd efter att ha surfat runt lite på mönstersidor.
Jag tog en gammal fleecefilt (som jag gjort blöjinlägg och amningsinläggsinlägg (hihi) av) och klippte en rundad fyrkant. Sen tog jag en gammal slaktad handduk och klippte en rektangel och sydde på fleecen. Efter det letade jag fram en gammal tunn skön skjorta och klippte en rundad fyrkant. Sydde ihop och vände ut och in. Sen sydde jag längsgående sömmar vid frottén och raksöm runt hela och sydde ihop hålet, och satte kardborre på vingarna.
Jag är löjligt stolt över mig själv! Inget mönster, bara Ecosoft som förlaga, och skitfint blev det! Tänkte göra nån binda också, med mikrofibertrasa som kärna och en slaktad blöjbyxa i pul som spärrskikt. Sen kanske jag tar resten av skjortan som övre skikt.