Inlägg från: Missemo |Visa alla inlägg
  • Missemo

Älskade tygbindor

Tänkte bara tipsa om att www.pippilotta.se har 25% rabatt och fri frakt hela dagen ut och dom har ecosoft!

Jag fick ett 5-pack ecosoft dagbindor, ett vegetabiliskt fläcktvål och ett 5-pack ägglossningstest för ynka 317:-

Och de e ju löning idag och allt ;)

Nu har jag definitivt bindor så det räcker, undrar bara var jag ska göra av alla som jag ändå inte kan låta bli att sy eftersom det är så kul....

• Missemo

Aha, tack för tipset, Yamit!

Tycker det är jättekul att sy, men än så länge har jag inte börjat använda PUL men det har funkat bra ändå, använder alla PUL i sina hemsydda? Tycker inte det verkar som att det behövs?

Nu tänker jag iaf prova och se hur det känns med ecosoft som har PUL!

• Missemo
    Plutteli skrev 2009-05-25 16:11:08 följande:
    Nä, jag använder pul i de som skall klara lite kraftigare flöde, men även filtad ull (stickar å filtar själv) å fleece till de som inte ska vara vid kraftigare mens :)
    Filtad ull låter jätteintressant, hur gör du då, lite mer ingående? :)
  • Missemo
    Plutteli skrev 2009-05-25 18:29:37 följande:
    hehe, vet inte om jag vill avslöja, säljer ju sådana bindor Men de påminner om Moonbows bindorna Jag stickar helt enkelt en binda i ull, tvättar i 60 grader i tvättmaskin så den filtar sig rejält, och använder sedan som spärrskikt genom att sy på mitt bambu tyg jag har som uppsugande material, vissa toppar jag med fleece andra får vara som de är
    Vad smart :) Jag antar att du får sticka den ganska mycket större med tanke på hur mycket den krymper när den filtas?

Va snällt att du delar med dig av din kunskap, jag lovar att jag inte ska berätta för nån ;)
  • Missemo
    Plutteli skrev 2009-05-25 18:30:23 följande:
    Ah glömde, iom att de är så filtade behövs inte heller någon ullkurning och de tål att tvättas i maskin även i fortsättningen
    Förresten, borde man inte kunna göra så till blöjbyxor också, så man slipper ullkur, eller det funkar kanske inte?
  • Missemo

Tack för hjälpen och tipsen Plutteli! :)

Svar på tråden Älskade tygbindor