• Iskall Öl

Hunden spyr hela tiden

Vi skall till veterinären men någon som varit med om samma sak? Senaste 3 dagarna har vår Wilma spytt flera ggr per dag? (ca 5-10 ggr) Vad kan det bero på (mat??) och vad kan hända?...

HEJA HEJA HEJA CLUBEN - LHC ÄR DOM BÄSTA! ♥ thiindra.blogg.se
  • Svar på tråden Hunden spyr hela tiden
  • Iskall Öl

Hon e jättetrött hela tiden, orkar knappt gå och dricka vatten.

• Lady Blue

Hundar kan ju bli magsjuka, men 3 dagar vet jag inte? Kanske någon allergi? Jag vet inte men bra att ni tar hunden till vetrinär.

• Iskall Öl

Hmm.. Det är inte så lätt att få tid här och idag har den spytt säkert 10 ggr redan ser lite piggare ut nu.

Hoppas det "bara" är nån allergi
  • drömmaromsmått

det är svårt att säga, hon kan ha ätit något dåligt, något som fastnat i halsen eller någon sjukdom.
    Min ena har alltid haft känslig mage och en dag började han kräkas något så fruktansvärt och vi fick åka in och ge vätska och göra diverse undersökning som visade att han hade jätte fula magsår.
    När jag ser tillbaka på det hela undrar jag om vi gjorde rätt som fortsatte kämpa..
    det tog 1,5år med ständiga kräkningar och diaréer tills han var frisk igen.
    Nu mår han jätte bra men under behandlingstiden var det fruktansvärt.
    idag har han varit medicin fri sen ett år tillbaka och vi hoppas på att han får fortsätta vara frisk resten av sitt liv.

• Lady Blue

Oj, men om hon spytt 10 ggr idag redan så MÅSTE ni åka in akut!

• Lady Blue

Det lär vetrinären tycka också, detta är ju ett akutfall.

• love actually

Instämmer med Lady Blue. Hon kan ha ätit ngt som har fastnat i tarmarna. När vår hund kräktes sådär, fick vi röntga med kontrastvätska för att se vart stoppet är. om det är ett stopp, så kan det bli operation för att få bort stoppet.

Vill inte skrämma dig, men det är otroligt viktigt att ni får åka in snabbt nu, hunden kan bli uttorkad.

Sofie 20070209 - Charlie 20080117
  • Iskall Öl
    drömmaromsmått skrev 2009-03-04 10:11:50 följande:
    det är svårt att säga, hon kan ha ätit något dåligt, något som fastnat i halsen eller någon sjukdom.Min ena har alltid haft känslig mage och en dag började han kräkas något så fruktansvärt och vi fick åka in och ge vätska och göra diverse undersökning som visade att han hade jätte fula magsår.När jag ser tillbaka på det hela undrar jag om vi gjorde rätt som fortsatte kämpa..det tog 1,5år med ständiga kräkningar och diaréer tills han var frisk igen.Nu mår han jätte bra men under behandlingstiden var det fruktansvärt.idag har han varit medicin fri sen ett år tillbaka och vi hoppas på att han får fortsätta vara frisk resten av sitt liv.
    Usch då.. Hur länge tog allt? Undersökningar och det menar jag

Nu ska vi ringa o kollar med veterinären
  • Lady Blue

Lycka till och hoppas vovven kryar på sig.

Svar på tråden Hunden spyr hela tiden