• NiXxI

HJÄLP! Fettfläckar på papp-tapet!!

Jag är i akut desperat läge och kom att tänka på EFFEL!!!!!!!

Ni kan ju allt och mer där till

Hur i hela fridens namn blir jag av med fettfläckar på en papp-tapet?

Det är kvalitet som heter piss som tapeterna är av (ni vet, hyreslägenhetsstandard), så jag behöver era mest berömda recept utan att tapeten försvinner på köpet.

VAD fläckarna härkommer ifrån har jag ingen susning, men tippar på blandad kompott av smutsiga barnafingrar till matfett...

Vi har en besiktning i morgon och tror ni inte att vår upp-borrade hylla i hallen precis RASADE ner och hade sönder både golv och vägg

Kommer bli dyrt detta...

Så snälla, snälla...alla tips....

jahapp
  • Svar på tråden HJÄLP! Fettfläckar på papp-tapet!!
  • Duckan74

Hm, min erfarenhet är dessvärre att fettfläckar och tapet är lika med kört.

• Tecken

Det är nog rätt kört, tyvärr. Du har ingen tapetrulle liggandes någonstans?

• Luckystaar

Tror inte det går att få bort, vi hade världens fett-fläck när vi flyttade ur våran förra lägenhet men det gick inte bort :/ Hyrevärden sa inge speciellt om den så vi slapp betala. Är din hyrevärd kinkig med sånt? annars kanske dom inte bryr sig..

♥ Rasmus 081116♥
  • Rebubblan

När jag flyttade från min hyresrätt för 2 år sedan hade min då 3årige son kladdat allt från leverpastej till gud-vet-vad på tapeterna, det gick inte att få bort, men jag behövde inte betala för det. Däremot kostade det mig 2000 pix för att min klumpige far drog ner en hylla så det blev stora hål i väggen.

Ciaran 040305 ~ Maximilian 081025
  • Lakrits

Oj, NiXxI, har inget tips jag heller. Har också erfarenhet av fett fläckar på tapeter. Ena ggr fick vi betala, andra ggr klarade vi oss. I ett av fallen försökte jag ta bort det försiktigt med en blöt trasa.. resultatet blev såklart ännu värre än innan

• NiXxI

Igår tog jag Cillit Bang multi power...funkade hyffsat.
    Hon är här just nu och inspekterar, så vi får se hur det fungerar

Återkommer...*håller tummarna*

Tusen tack för era svar!!

jahapp
Svar på tråden HJÄLP! Fettfläckar på papp-tapet!!