Inlägg från: tussan06 |Visa alla inlägg
  • tussan06

Fler som promenerar för att gå ner i vikt?

Tittar oxå in här, började promenera förra hösten i september och åt bara godis på lördagar mm, gick ner 3-4kg till december då ja åkte på grym ledvärk (sjukdom knölros) som jag äntligen blivit av med och har nu sedan 2 veckor tagit upp promenaderna igen. Går ungefär 7-8 km 5-6 gånger i veckan.
    Har egentligen ingen större övervikt att bry mig om men vill ner under 60 strecket, minns inte när jag var där sist.

• tussan06
    Svar på #26
    tack, nej jag vet men jag måste nästan göra de för att kunna unna mig att äta nått gott på helgen. Är stenhård på veckorna endast för att jag vet att när de bli lördag får jag unna mig lite godis eller så. Sen även fredagar brukar jag och en kompis unna oss fika på stan..=) Fredagar är den enda dagen på veckan som jag vet att jag inte SKA gå nått...
  • tussan06

Det är ju alltid jobbigt just innan man tagit sig iväg, men när man väl är ut och rör på sig så är de rätt skönt, och absolut bäst känns de när man väl är hemma igen och kan lägga sig på rygg (går rätt högt tempo) och andas ut sedan göra mina sit-ups..
    sen hämta dottern på dagis, har sådan tur att jag jobbar 75% så jag hinner göra bort mina promenader innan jag hämtar henne, då slipper ja bli beroende av att sambon ska va hemma kvällstid och så kan man se allt man vill på tv..=)

Tror jag ska skaffa mig en stegräknare, skulle va spännande att se hur långt de blir varje dag...i mitt jobb ingår även lite gå, men mest köra bil. Kör ut aftonbladet och expressen till butiker i stan med omnejd.
    Nån som vet nån bra räknare?

• tussan06

Hej, har just varit ute och gått 7,5km...jag går mer på hur långt jag går än hur länge och försöker att "trimma" tiden då ist..första gången ja gick så tog 75 min och idag tog de bara 65 vilket innebär att ja går fortare och svettas som en gris..=P
    Men härligt är det iaf..Vägde mig idag fast jag lovat mig själv att inte väga mig på 4 veckor men har har 4 tröga kilon kvar som vägrar ge med sig...hoppas de släpper nu när jag utökat min promenad..gick förrut "bara" 5km, ca 45 min...

• tussan06

här har vi tvättdag på torsdagar..=) fast de bli inte så mycket motion då vi inte ha så långt till tvättstugan..ca 30 meter...

• tussan06

ja de är klart..vi ha inga trappor till tvättstugan..bor på markplan och har tvättstugan på markplan i byggnaden bredvid..=)

• tussan06

Jag tog mig ut på en kortare promenad igår innan middag då sambon kommit hem. Är hemma med sjukt barn så mina promenader på dagen går bort då, fungerar inte att ta henne i barnvagn, gillar inte att sitta i den nå länge speciellt då hon nu e sjuk. Blev iaf 40 min igår, och ikväll ska ja oxå ut. Men då blir de den vanliga på 7,5km. För ikväll ska sambon va hemma.

• tussan06

Maddisen80, ja de verkar vara jätte många barn sjuka nu. Säkert hälften på Olivias förskola är hemma, sen mina vänners barn har även dom åkt på feber och en grym förkylning. Men de bli bättre. Idag är det är jätte bra dag, men de går ju inte att dra med sig ett febrigt barn i barnvagn och ut och gå..

Här är det jätte fint väder, några minusgrader och solen skiner..synd bara att sambon ska jobba så länge men en kvällspromenad bli bra för hunden de med..=)

• tussan06

Kul att höra hur andra tänker om vädret...här uppe i norr ha vi iaf minst 1-2 månader kvar till vår..=) Jag hatar oxå snö men får dras me skiten från december till april maj...
    Bara att försöka se de possitivit...iår har vi bara haft några få veckor då de varit riktigt kallt annars ha de legat på runt -10 och det är inte alls så farligt för oss..=)

• tussan06

ja idag ha ´de inte blivit nån promenad för min del, vi (=jag, sambon och dotter) har varit på stan på eftermiddagen när ja slutat och bara umgåtts. fikade lite gofika och så..måste få unna sig lite ibland speciellt nu när vi knappt äter nå onyttigt alls här hemma köper aldrig hem nå godis eller nå sånt nu, fikar hellre på stan ist.
    ska försöka ta mig ut och gå imorrn men de beror på hur jag mår i magen, både ja och sambon ha åkt på nå seglivat skrääp som gör att magen är i uppror, bubblig och dålig hela tiden..ha haft de snart 1 vecka båda 2...som tur e ha dottern klara sig än iaf..

Svar på tråden Fler som promenerar för att gå ner i vikt?