• Aprilia77

Sele till Tripp Trapp-stol, bra eller inte?

Min son är precis 1 år och vi har en Tripp Trapp-stol till honom. Nu har han börjat ställa sig upp i stolen HELA tiden. Måltiderna har blivit så tröttsamma och stressiga i och med detta. Det finns ju en sele att köpa till Tripp Trappen, någon som har den? Är den värd att investera i? Är ju löjligt dyr (ca 369 men kanske ändå värd sina pengar? Vad har ni för erfarenhet?

• Svar på tråden Sele till Tripp Trapp-stol, bra eller inte?
  • cosinus

Vad händer om han inte når ner till fotplankan med fötterna. Kan han ändå klättra upp? Jag skulle nog prova att sänka den om det inte redan är gjort.

Vi har aldrig använt tripp-trappstolarna förän barnet varit närmare 18 månader för jag tycker personligen inte att jag har så mycket nytta av den innan barnen klättrar upp själv och sitter utan bygeln.

Till småttingar gillar jag Ikeas antilop just för att de inte har något fotstöd så det blir mycket svårare att klättra och med dynan sitter de som i ett skruvstäd :)

Men nej jag skulle nog inte köpa en sele för det priset, det är ju en väldigt kort period och någon kreativ uppfinning med valfritt dragband borde funka lika bra

• Aprilia77

Å, smart det där med fotplattan! Det borde ju vara så att han inte kan skjuta upp sig själv om han inte har något stöd underifrån. Det ska jag genast testa i morgon!

Tack för tipset!

Jag tar gladeligen emot fler tips, trix och erfarenheter!

• Blyger

Jag hade samma problem med min son i hans tripp trapp stol..

Jag köpte en vanliog sele som man har till vanliga barnvagnar, den fungerade utmärkt och var mycket billligare!

• Aprilia77

Bra idé med att köpa en barnvagnssele, det ska jag åka och titta på i morgon. Jag testade att flytta ner fotstödet så att han inte kunde trycka sig uppåt med hjälp av det men det funkade inte, han stod lika snart upp i stolen i alla fall.

Svar på tråden Sele till Tripp Trapp-stol, bra eller inte?