• Anonym (usch)

Nattliga svettningar

Har under senaste två månaderna vaknat flera gånger under natten av att det rinner svett från mig, lakanen är blöta osv. Andra stunden vaknar jag av att jag fryser.. Detta gör att jag sover dåligt vilket leder till att jag är trött hela tiden..
    Vad kan svettningarna bero på?

• Svar på tråden Nattliga svettningar
  • Anonym

Samma här hos mig., det var när jag gick ned mkt i vikt. kroppen reagerar konstigt ibland, för det gick över efter ett par veckor!

• Anonym

Jag brukar få så någon vecka innan mensen kommer.

• Anonym (H)

Jag har haft sådär hela förra månaden, men det beror nog bara på att jag äter hormoner. (prego och provera) Men jag har upplevt precis samma, det där att lakanen sitter fast på kroppen och det känns iskallt.

• Flisis

Anonym (H) skrev 2009-03-05 12:44:28 följande:

Jag har haft sådär hela förra månaden, men det beror nog bara på att jag äter hormoner. (prego och provera) Men jag har upplevt precis samma, det där att lakanen sitter fast på kroppen och det känns iskallt.
    Kan det vara nåt spök med min hormonspiral?
  • Anonym (H)
    Svar på #5
    det kan det säkert vara!
  • Anonym

Har du gått ned mycket i vikt? Känner du av någonting annat än bara svettningar och trötthet? Tycker absolut du ska prata med någon inom vården om det här. Nattliga svettningar kan vara allt från hormonellt till mycket mycker värre. Jag menar inte att skrämmas, men FL kan inte ge dig svar i det här fallet. Prata med läkare.

• Anonym (usch)

Har inte gått ner i vikt, bara något enstaka kilo..
    Mår småilla ganska ofta, skakig i händerna, obehag känlsa- länns som ångest.. Haft lös avföring i ca. 1 månad, fra och tillbaka..
    Kanske har ngt samband?

Svar på tråden Nattliga svettningar