• Namaste72

    30+ som arbetat mer än ett år på första barnet (del 13)

    30+ som arbetat mer än ett år på första barnet (del 13)


     Välkomna till bästaste tråden! Del 13!!!

    Inledningen till del 1:
    Hej!
    Den 9:e maj 2005 startade HuldaStina en tråd som hette "30+ som arbetar på första barnet".

    Ursprungstråden började såhär:
    "Känner ett behov av en tråd av likasinnade, det vill säga 30+ som jobbar på första barnet. Givetvis kan man få mycket stöd av yngre och de som redan har ett barn, men ändå så är de ju "fortfarande unga" och de har ju ett (eller flera) barn... "
    ...och det är också DET den byggde på, att vi "lite äldre" behöver en tråd där vi kan få ventilera utifrån vårt persepektiv! Jag känner nu, att oavsett hur mycket goa vänner jag träffat genom tråden, så har jag "vuxit" ur den lite. Därför startar jag en ny tråd, där jag undanber mig följande;

    * Kom inte in här efter fem försök och ropa ÄNTLIGEN. Visst, jag är glad för din skull, men efter närmare tjugo försök känns det som ett hån, när någon skriver ÄNTLIGEN efter fem-sex försök.
    * Kom inte in här om du är gravid och "sprid dina grav.baciller". Än en gång, jag är jätteglad för att du är gravid, MEN jag har hållt på så länge så jag tror inte att det hjälper om jag slickar skärmen när du varit här och nyst! Please don't rub it in my face!
    * Kom inte in här på BIM -5 och rabbla graviditetsymtomer och fråga om vi andra tycker att du ska ta en graviditetstest!! Visst, vi kan nojja oss här med, men INGA tester, förrän möjligen på BIM-dagen!
    * Kom inte in här och säg att du håller upp i verksta'n för att du inte vill ha ett decemerbarn!!! WE ARE SO OVER THAT!!! Här struntar vi fullkomligt i när barnet kommer, vi bara önskar ATT det kommer, och NÄR det gör det, så är det friskt och välskapt!!

    Nog om vad som inte är önskat här!! Är du 30+ och har försökt bli gravid i över ett år, så tror jag bara att du nickar instämmande i ovanstående punkter!
    Så - då förklarar jag härmed tråden öppen - och det är bara att ventilera sig!!!
     VÄLKOMNA Länkar:

    Modertråden (del 16): www.familjeliv.se/Forum-1-5/m38199237.html

    Förra tråden (del 11): www.familjeliv.se/Forum-7-34/m36195838.html

    Medlemslista (del 9): www.familjeliv.se/Forum-7-140/m37636781.html

    "Väntar" tråden (del 14): www.familjeliv.se/Forum-11-237/m37154388.html

    Fått första barnet: (12): www.familjeliv.se/Forum-11-241/m39035507.html

    FF-tempare (del 10): www.familjeliv.se/Forum-11-235/m36974518.html

    Statistik-tråd (del 5): www.familjeliv.se/Forum-11-238/m35404485.html

    Samlingstråden för 30+: www.familjeliv.se/Forum-11-241/m37136843.html
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-01-07 22:36
    Ny väntar-tråd!
    Del 15: www.familjeliv.se/Forum-11-237/m39942717.html

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-01-13 10:16
    Ny Medlemslista!
    Del 10: www.familjeliv.se/Forum-11-261/m39573297.html
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-04-03 13:10
    Ny medlemslista (11)

    www.familjeliv.se/Forum-7-140/m42446062.html

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-04-06 08:32
    Ny samlingstråd
    www.familjeliv.se/Forum-11-241/m42804614.html

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-05-05 19:24
    Ny modertråd!
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m41308459.html

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-05-12 21:20
    Ny väntartråd
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m42760668.html

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-05-19 10:28
    Ny BF-lista för samliga trådar
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m44074080.html
  • Svar på tråden 30+ som arbetat mer än ett år på första barnet (del 13)
  • Sweetiepai

    God morgon!

    Sara - FF kan flytta ÄL beroende på omständigheterna. Förra ccykeln trodde jag F hade fått tuppguck. Den flyttade ÄL-dagen minst 6 gånger! Och då hade jag ändå gjort IVF! Så den är möjligt att ÄL flyttas för dig igen med mer info.

    Önskar alla en bra dag!

  • Sarahkka

    Ja, får nog ta det med en nypa salt eftersom det är första gången. Det är bara en cykel till efter det här för sen börjar jag spraya.
    Vad gör du idag?

  • Mosing

    Sarahkka, om ni sexade dagen innan och på ÄL-dagen tycker jag det ser ljust ut. När vi fick till det hade vi bara sex på självaste ÄL-dagens morgon.

  • Sarahkka

    Sweetie: aha! Då tänker alltsp FF inte sluta förvirra mig m.a.o. Okej då får vi se om den flyttar på sig igen då.

    Moppen: ja, det roliga är att de 2 ggr jag plussade var det de gångerna vi hade minst sex, dagen innan och på själva Äl dagen, så egentligen vet jag inte varför jag ältar, det slog mig nu. Man är lite blind i den här resan ibland :-P

  • Yrvind

    Hej alla!

    sarahkka: det är så lätt att fastna i sin hjärna och vända och vrida på ALLT, antar det är för man så gärna vill få till det där +et. Men med tanke på när ni lyckats innan låter ju detta som ett superbra försök .
    Här skall vi dra igång försökandet i mitten på veckan eller ngt sånt,så det är väl dax att börja mjuka upp höftpartiet

    Majja : tack, vad gullig du är
    Låter bra ni bestämt er nu, det är ju alltid skönt att landa i ett beslut. Nu är det ju verkligen nedräkning inför semestern för dig,härligt. Med det fina vädret som är nu hade jag också gärna varit hemma.

    Moppen: det är som i triss reklamen, plötsligt händer det Mår du bra?

    Bettan: är det dax för vul 2 idag? Hoppas ni får se ett lika fint pickande hjärta igen.

    Önskar alla en bra dag


    längtar,hoppas,drömmer
  • Mosing

    Yrvind, precis!
    Tack, jag mår bra men det är en väldigt orolig väntan så här i början, så långt hade jag liksom inte tänkt innan... Har varit på ett UL och sett att det är nåt där inne, men inget hjärta än. *biter på naglarna* Medvetenheten går i vågor, just nu upplever jag mig inte alls som gravid.

    Vill så gärna att alla ni andra i kämpartråden också ska plussa NUUU! Stor kram!

  • Sarahkka

    Yrvind: ja, det är nog så, man vill så gärna! Haha ja, ni får smörja in ledarna

    Moppen: det är så jobbigt när man inte vet hur det ser ut därinne, man vågar inte ens känna efter.

  • Yrvind

    Moppen: när är det dax för nästa ul då? (så du får se lilla hjärtat picka)
    Inte konstigt om det går upp och ner,när man försökt ett bra tag blir man ju lätt så fokuserad på att få ett plus så ibland måste jag påminna mig om vad ett plus betyder. Det är ju lite mer än en pinne med ett magsikt kors på...


    längtar,hoppas,drömmer
  • Majja78

    hej hej pust då var man igång, tog 2 blodprover idag, tom sambon gjorde sitt blodprov. På onsdag kom vi överrens om att göra spermaprov...så hinner vi göra ett före semestern sen skulle det ju vara några veckor emellan. Känns skönt nu, nu kan man inget annat göra än att invänta resultat.

    Sara...va hinner inte äggen bli klar om man har ÄL redan på dag 11 eller 12?? Det har ju jag ibland, kanske därför vi har så svårt att bli gravid eller vadå? Oavsett när du hade ÄL så måste ni ju ha prickat bra denna månad, ska hålla tummarna för dig!!! Brukar du inte känna av Äl på nåt annat sätt än genom temp?

    Moppen skönt att du mår bra. Kan inte vara roligt att må illa i flera månader.

    Yrvind lycka till med sexandet, hoppas det ska ta sig denna gång för er!!

    Nä nu ska jag ut och klippa klart häcken.

    ha en skön kväll så länge !!

  • Majja78

    Håller med, sådär känner jag oxå. Att man bara fokuserar på att sexa vid rätt tillfälle, man tänker på prover, räknar menscykel mm. Man glömmer lite bort vad man kämpar för. Förhållandet och myssexet kommer lite i andra hand på nå vis.


    Yrvind skrev 2009-06-01 17:09:56 följande:
    Moppen: när är det dax för nästa ul då? (så du får se lilla hjärtat picka)Inte konstigt om det går upp och ner,när man försökt ett bra tag blir man ju lätt så fokuserad på att få ett plus så ibland måste jag påminna mig om vad ett plus betyder. Det är ju lite mer än en pinne med ett magsikt kors på...
Svar på tråden 30+ som arbetat mer än ett år på första barnet (del 13)