• Love2009

Hur många veckor har ni sem m era barn + bonusbarn på sommaren?

Jag o mitt ex har våra barn varannan vecka (9 och 4 år) även under sommaren

Han kommer endast ta ut 2v sem med dem i sommar + 2v själv, det tycker jag låter jättelite, hur gör ni andra?

Själv kommer jag låta barnen vara lediga 4v med oss.

Detta är andra året i rad det är såhär. men det kanske bara är jag som tycker 2v sem m sina barn är lite??

• Svar på tråden Hur många veckor har ni sem m era barn + bonusbarn på sommaren?
  • littlemum

Barnen kommer att ha "semester" 8 veckor i sommar. Någon vecka med mig någon vecka med pappa några ihop med båda och någon med farmor och farfar.

• Annelie024

2 veckor är lite. Varför ska han ha 2 veckor själv? Den minsta går väl på förskola och ledig förälder=ledigt barn. Står till och med i skollagen tror jag, att barnet får inte vara på förskola om föräldern är ledig.

• Annelie024

2 veckor är lite. Varför ska han ha 2 veckor själv? Den minsta går väl på förskola och ledig förälder=ledigt barn. Står till och med i skollagen tror jag, att barnet får inte vara på förskola om föräldern är ledig.

• littlemum
    Annelie024 skrev 2009-03-05 11:56:59 följande:
    Men om de har barnen varannan vecka är det nog inte så.
  • pyretochbönan0809

Min bonusson är ledig sammanlagt 10v under sommaren - 3v sammanhängande när han är hos oss, sen 3 v sammanhängande hos sin mamma och sen 4 v till m då har vi honom varannan vecka.

Vår älskade Saga 5/7 - 08 och älskade bönan i magen, bf 26/8-09
  • hullerombuller

Eftersom jag och mannen är egna företagare så har vi bara 2 veckor semester under sommaren då har vi en vecka med bonus och en vecka utan.

Men bonus brukar ändå vara ledig i stort sett hela sommaren och vara hos kusinerna eller mormor och morfar eller farmor och farfar.

• Love2009

han väljer att ta semester under de veckor barnen är hos mig så då gäller inte den regeln om dagis tyvärr...

jag tycker bara det känns lite att välja att ta 2v utan barnen när man kan va m dem.

• husmorsan

Min man har tre barn som är här varannan vecka. Nu till sommaren ska vi ha barnen i 3 veckor och sedan ska de till mamman 3 veckor för övrigt varannan vecka.

• häxvrål

Jag håller på att bli galen på bonusbarnens mamma som kräver att vi delar på sommaren och är lediga lika mycket så att bonusbarnen får sina 10 veckor ledigt med föräldrarna. Jag kan ju hålla med om att 2 veckor är lite, men 10 veckor är MYCKET. Hon tycker att det är SÅ synd om barnen om de inte får den ledigheten med oss.

Nu är det ju så att vi (eller deras pappa) har inte möjlighet att ta 5 veckor under sommarperioden, så det går inte. Och därför är hon jättearg.
    Dessutom måste jag och sambon pusslar med vår semester eftersom vår dotter går på dagis och det stänger vissa veckor så då måste vi ju vara lediga, och det är ju självklart under mammans veckor, och det går inte att byta...suck

• husmorsan
    Svar på #9
    Hej! Har barnen fritids kan de ju vara där några veckor. Barnens mamma bestämmer inte vad ni gör med er semester. Gör det som ni tycker blir bäst för er familj.
Svar på tråden Hur många veckor har ni sem m era barn + bonusbarn på sommaren?