• UngMorsa

Äta god mat utan kolhydrater?

Hej.

Jag känner att jag har fått nog av min kropp nu.
    Jag går ca 9 km varje kväll i rask takt och har lyckats forlora något enstaka kilo.
    Jag vill gå ner mer och må bättre.

Någon som har bra tips på moda middagr utan massa kolhydrater.
    Jag har googlar men hittar inget som känns speciellt roligt.

Alla tips och recpet mottages:)

• Svar på tråden Äta god mat utan kolhydrater?
  • UngMorsa

Puffar igen.

Jag har iaf hittat dagens recept.
    Köttfärslimpa inlindad i bacon med blomkålsmos till.

Fler tips?

• Radium

Om du vill gå ner i vikt, så fokusera på hur mycket kalorier du får i dig.
    Grönsaker innehåller lite kalorier, men har mycket kolhydrater (fibrer).
    Fet mat innehåller väldigt mycket kalorier och med tanke på att du måste bränna alla kalorier plus lite till, för att förlora i vikt....så vet i 17 om köttfärslimpa inlindad i bacon är så bra.

• saltflingan
    Svar på #6
    Om man äter lite kolhydrater och mycket fett så förbränner kroppen fettet istället för kolhydraterna.
  • PerG
    saltflingan skrev 2009-03-05 16:19:01 följande:
    Om man äter lite kolhydrater och mycket fett så förbränner kroppen fettet istället för kolhydraterna.
    Jo, men om du inte förbränner allt fett som du stoppar i dig så lagras det in ändå... Allt handlar ju om + och - ....
  • saltflingan
    Svar på #8
    Självklart är det så, men lchf tillåter mer fett än en "normal" kost eftersom fettet är det primära bränslet.
  • Vegomamman

Jag har ätit enligt vegetarisk GI sen i julas och gått ner ungefär 5 kg av det. Då unnar jag mig ändå helgfrukost med bröd och fuskar en hel del ibland. Har en del vegetariska GI-recept här på bloggen om du är nyfiken: vegofamiljen.blogspot.com/ (Fast jag vet ju inte om du tycker att det är rolig mat...)

Svar på tråden Äta god mat utan kolhydrater?