• Magneto

coca cola?

Jag har konstaterat att coca cola SKA drickas ur glasflaska! Inget annat! Varför tycker man (fler än jag -jag har kollat )att det är godare så? Visst förstår jag att det är godare med en "liten portion" som inte blir avslagen än en 2liters flaska som blir öppnad en massa gånger.. Men jag tycker det är godare i glasflaska än t.ex. plåtburk oxå.. O ½liters plastflaska, o ur pappmugg (på tex snabbmatsrest). Det enda som möjligen slår glasflaskan är i glas, med massa is o sugrör...

kan tillägga att jag gärna dricker 7up/sprite ur burk -passar metallsmaken bättre till lemon/lime drickor?

värt att svammla om tycker jag!

Hur vill ni ha er Coke?

• Svar på tråden coca cola?
  • caropia

i burk! och cola light ska det vara!

• Vem vet

Klart beroende av drycken

Jag har en rangordning bäst är överst

Glasflaska
    Burk
    Glas, med is och citronklyfta
    Glas
    Pappmugg

• Magneto

Har studerat coca colas hemsida. De gör där ett tappert försök att slå hål på alla myter..

"Coca cola innehåller 1/3 så mycket koffein som motsvarande mängd kaffe. Konsumption av coca cola ger inga beroendesyptom såsom påverkan på biologiska eller sociala funktioner."

"Kokain har aldrig tillsats som en ingrediens i coca cola"

-Nä, nä visst.. det kan de ju försöka lura i någon annan!

Ang. kokainet.. Jag såg en dokumentär o där sade de att det var , mycket lite men ändå, kokain i från början. Den såldes nämligen som typ naturläkemedel från början, som en energidryck ung.

the truth is out there...

• Jennie Brunflo

Coca-cola = i glas UTAN is ELLER i mugg utan is MED sugrör.

Det suger fett med pappmugg (a´la Sibylla, McDonalds eller liknande.)

Plåtburk är tom bättre än pappmugg utan sugrör.

• kobra

helt klart är den godast i dom här glasflaskorna, synd att de är svåra att få tag på

• Magneto

Jag rangordnar så här..
    1-glasflaska
    2-glas (om sugrör o is, annars byt plats med burken..) -avancerat det här..
    3-Burk
    4-½liter plast
    5-Pappmugg -Med is o sugrör!!

Långt ner kommer stora pet flaskor o pappmugg utan sugrör

• kossan mu

Lyxcola ska det va Innebär:Stort glas med cola light o massor av is mumms=)

• Magneto

kobra:
    på vår ICA kvantum butik finns de i 6pack och i back! Kan vara värt ett besök, kanske gäller hela kedjan..

• djmugg

Tycker de flesta drycker är godare ur flaska. Och Coca-cola absolut, plastflaska är inte alls bra...

• mollan nu

Dircker runt 1- 1,5 liter om dagen. Bara light!
    Jag tycker pepsi är godare än cola. Men det är nog mest en vanesak.

Dricker aldrig cola/pepsi på snabbmat ställen. Det smakar urk. Då får det bli sprite zero.

Godast är en iskall pepsi max ur glas tycker jag. Inte direkt ur flaskan.
    Och jo 0,5 liters flaskor kan man gärna skaka en gång för att få bort rapbubblorna.

Ni har väl märkt att Coca Cola glasflaskorna numera är på 33 cl och inte 25 som det tidigare varit.

• Magneto

ja, tyvärr.. har de ju gjort om cola flaskorna..

man minns ju när man var "liten" o hade svårt att välja.. Mera av en annan läsk som inte är lika god, eller lite mindre av cola.. Ujj.. vad gammal man är!

Men däremot tycker jag det är bra att de tagit tillbaka gamla "stilen" ändå. Men relief text istället för den där (fula) etiketten..

• Snossan

Jag hatade cola i plast flaska förut, drack bara burk eller i nödfall iglas med is.

Bästa colan finns på mcdonalds, dom enda som kan blanda..men nu till saken..helt plötsligt är det inte burk som gäller utan plast flaska!!

Nu är väl min konsuntion under kontroll men har levt på cola..aldrig pepsi och light produkter kommer inte in i denna lekamen. Så så va det med det!

• noname

i en burk,importerad från usa..den colan är den bästa...

• noname

glömde tillägga att annars är det plastflaskan..helst 2 liters,pga konsumtionen här hemma....

• jessapessa

glasflaska, heltklart! Lika som att sprite ska drickas ur burk, inget annat..*Ler*

• Upptagen

Beror det inte lite på var colan tillverkas?

I norge finns det en läsk som heter Eventyrsbrus som tillverkades i Bodö tidigare. Men sen produktionen flyttades så smakar den INTE likadant trots att det ska vara samma recept.

Gissar att det beror på åhh, hittar inte orden just nu, men typ faten de tillverkas i?

• BusGrogg

Finns inget som slår cola på burk

• Dino78

Glasflaska tar jag alltid på caféer om det finns. Men köper jag hem så blir det 2liters. Tycker faktsikt det är godare när en del av "pyschet" försvunnit. Kall och lite avslagen = Mums.
    Men jag brukar köpa Lidls Cola...smaskig.
    Och cola avnjuts helst med en skiva citron och två isbitar.

• sign

TVÅ isbitar? *skaka på huvet* Det räcker inte! Minst åtta!

Svar på tråden coca cola?