Inlägg från: Magneto |Visa alla inlägg
  • Magneto

coca cola?

Jag har konstaterat att coca cola SKA drickas ur glasflaska! Inget annat! Varför tycker man (fler än jag -jag har kollat )att det är godare så? Visst förstår jag att det är godare med en "liten portion" som inte blir avslagen än en 2liters flaska som blir öppnad en massa gånger.. Men jag tycker det är godare i glasflaska än t.ex. plåtburk oxå.. O ½liters plastflaska, o ur pappmugg (på tex snabbmatsrest). Det enda som möjligen slår glasflaskan är i glas, med massa is o sugrör...

kan tillägga att jag gärna dricker 7up/sprite ur burk -passar metallsmaken bättre till lemon/lime drickor?

värt att svammla om tycker jag!

Hur vill ni ha er Coke?

• Svar på tråden coca cola?
  • Magneto

Har studerat coca colas hemsida. De gör där ett tappert försök att slå hål på alla myter..

"Coca cola innehåller 1/3 så mycket koffein som motsvarande mängd kaffe. Konsumption av coca cola ger inga beroendesyptom såsom påverkan på biologiska eller sociala funktioner."

"Kokain har aldrig tillsats som en ingrediens i coca cola"

-Nä, nä visst.. det kan de ju försöka lura i någon annan!

Ang. kokainet.. Jag såg en dokumentär o där sade de att det var , mycket lite men ändå, kokain i från början. Den såldes nämligen som typ naturläkemedel från början, som en energidryck ung.

the truth is out there...

• Magneto

Jag rangordnar så här..
    1-glasflaska
    2-glas (om sugrör o is, annars byt plats med burken..) -avancerat det här..
    3-Burk
    4-½liter plast
    5-Pappmugg -Med is o sugrör!!

Långt ner kommer stora pet flaskor o pappmugg utan sugrör

• Magneto

kobra:
    på vår ICA kvantum butik finns de i 6pack och i back! Kan vara värt ett besök, kanske gäller hela kedjan..

• Magneto

ja, tyvärr.. har de ju gjort om cola flaskorna..

man minns ju när man var "liten" o hade svårt att välja.. Mera av en annan läsk som inte är lika god, eller lite mindre av cola.. Ujj.. vad gammal man är!

Men däremot tycker jag det är bra att de tagit tillbaka gamla "stilen" ändå. Men relief text istället för den där (fula) etiketten..

Svar på tråden coca cola?