• Vårflickan84

Jag använder inte BH!!

Okej, jag använder inte BH... har aldrig gjort det! (förutom någon liten period för något år sen).
    Jag vill gärna använda det... men tycker bara det är obekvämt! får nästan svårt att andas.
    finns det någon som känner likadant??

måste tillägga att jag är ganska smal och liten och inte sååå stora bröst som sticker ut. men visst sticker de ut... så jag använder mest pösiga tröjor.

finns det någon skön BH ni kan rekommendera??

• Svar på tråden Jag använder inte BH!!
  • levandecharader

Jag skulle rekommendera dig att besöka en butik där dom hjälper dig att pröva ut rätt bh. Det är så viktigt att du får rätt storlek och modell, speciellt eftersom du inte är van att ha bh. Då kan du förklara för dom vad som inte känns bra och experter som dom är hjälper dom då till att hitta "din" modell. Såna butiker har ju oftast väldigt många modeller att välja mellan dessutom.

"Det som passar den ena kanske inte passar den andra"

• Vårflickan84
    Svar på #1
    det var ett bra tips!
    vet du någon sån butik? jag e från stockholm... tror inte de som jobbar på H&M är såna experter direkt...

men jag känner bara ett obehag av BH. som att något trycker liksom... även om jag kör med flera storlekar större =/
  • linjes

Behöver man inte använda bh så varför göra det?
    Sportbh använder jag, perfekt inga bågar som gör ont eller axelband som skär in o

• momto5

En nättaee form av sport-bh då kanske?
    Så slipper du bågar.
    Finns ju visserligen många vanliga bh-ar utan båge också

• Catharina Soovéer

Hej.. Jag har samma problem som du, får nästan som panik känslor när jag har bh. Det kliar sitter för hårt och så j-vla obekvämt. Har köpt både dyra och billiga och inget funkar på mig. Går helst runt i en linne som sitter åt under tröjor. Har inte heller stora bröst.

• Vårflickan84
    Svar på #3
    oj vad bra =) ska kolla nästa gång jag har vägarna förbi :)
  • Vårflickan84
    Svar på #6
    åh en till som mig! trodde jag var ensam ett tag.. .(eller ja, flera år).
    men när du har linne bara: syns själva bröstvårtan igenom? jag är orolig för sånt jämt... hmm.
    tänkte prova såna där "plåster" man lägger på... har någon testat?
  • Litetdahl

Jag använder sällan bh och det är ett medvetet val. Tycker det är skitsnyggt att inte ha bh, om man har små och snygga bröst såklart. Kolla t.ex. in Kate Moss...

Svar på tråden Jag använder inte BH!!