• Vårflickan84

Jag använder inte BH!!

Okej, jag använder inte BH... har aldrig gjort det! (förutom någon liten period för något år sen).
    Jag vill gärna använda det... men tycker bara det är obekvämt! får nästan svårt att andas.
    finns det någon som känner likadant??

måste tillägga att jag är ganska smal och liten och inte sååå stora bröst som sticker ut. men visst sticker de ut... så jag använder mest pösiga tröjor.

finns det någon skön BH ni kan rekommendera??

• Svar på tråden Jag använder inte BH!!
  • Vårflickan84
    Svar på #10
    jo jag tycker det e snyggt också... men vi lever ändå i ett samhälle där man "ska" ha bh... och om man inte har det så är man konstig. eller nåt!
  • Mephala the ranger

Använder bara BH när jag ska ut bland folk, för jag har såna hängisar efter jag ammade :) Däremot hemma har jag sällan BH för det är så jädra otäckt.
    Men testa en utan bygel till att börja med, någon sån där mjuk en. Annars, strunta i det vad ska du med en BH till om du klarar dig utan?

• Vårflickan84
    Svar på #12
    jag vet jättemånga som till och med sover med BH! fantastiskt att dom klarar av det. jag tycker bara att det e så himla obekvämt.
    jo jag har testat såna där mjuka men de sitter inge bra...trycker bara.

jag klarar mig bra utan egentligen! men det känns såå skämmigt. att man kan se igenom tröjan!
  • JuliaåRonjasmammis

Jag gillar INTE BH, och hemma har jag det nästan aldrig. Tycker det är obekvämt.

Jag har rätt stor byst, 80 E, tror jag det är, men de hänger faktiskt inte så värst, trots graviditeter, amning och utebliven BH.

Tror jag köpte min första BH när jag var ca 25, och det bara för att en tjejkompis hävdade att ALLA tjejer behövde BH.

Sporttoppar tycker jag är ok, och de utan byglar som går lite längre nedanför bysten, eller linnen med ett inbyggt stöd.
    Men silkiga saker med spetsar och byglar får det att klia i hela kroppen! Tur att maken delar min smak... ;=D

• Litetdahl
    Svar på #11
    Jo det är visserligen sant.. Jag brukar använda något mellanting ibland som jag tycker är bekvämt, nämligen linnen med inbyggd bh. Det är som ett skönt linne med smala axelband som har ettt extratyg över brösten. Vid extratyget finns ett resårband som inte sitter åt hårt men som också håller lite på plats. Jättesköna!!
  • Mephala the ranger
    Svar på #13
    Tja men kan du inte ha ett typ linne under, eller en mera topp-aktig grej som inte sitter åt så hårt.
  • Vårflickan84

pumpkin:
    tack för tipsen! ska kolla in ställena =)

kimpossible:
    jag är 25 nu snart så det kanske är dags att börja jag med ;) jo, spetsar och byglar kliar bara och gör mig irriterad!

litetdahl:
    jaa en sån måste jag testa =)) har aldrig haft sån... har du någon favorit som du vill rekommendera?

• Vårflickan84
    Svar på #17
    jo klart jag brukar ha linne! men det syns ju liksom ändå...
    men linne med extra tyg fastsytt ska jag testa =)
  • JuliaåRonjasmammis

Linnen med inbyggt stöd brukar finnas på MQ, har för mig att de kostar 1 för 199:-, 2 för 299:-. Hyfsad kvalitet som håller formen rätt bra och inte blir sladdriga (som exvis HM's blev...).

Konstigt egentligen att det blivit så laddat det här med att gå utan BH, att folk tom sover i det. Fast, det kommer säkert att svänga igen, om 10-20 år är det säkert dags att kasta bort BH'n på nytt! *ett då 50/60-årigt naturbarn hoppas*

• Litetdahl

Lindex och H&M brukar har bra sådana linnen! Eftersom jag ammar nu använder jag ett sådant linne som man kan "koppla loss och vika ner" från axelbandet. Det ser precis ut som ett vanligt linne annars och har jätteskön inbyggd "förstärkning". Säljs i 2-pack på mammaavdelningen i vitt och svart och kostar 198 kr.

• Vårflickan84

Jaaa hörrni, det låter som en bra idé! måste testa detta ju =)
    men döljer det bröstvårtorna bra??

Svar på tråden Jag använder inte BH!!