Ta feber...
Jag ska ta febern på min 3 månaders, kan jag använda klick glidmedel på febertermometern? eller är inte det bra?
Jag ska ta febern på min 3 månaders, kan jag använda klick glidmedel på febertermometern? eller är inte det bra?
går säkert bra. jag brukar ta lite silon eller helosan på så det glider lätt.
vaselin eller idomin går också bra.. men klick borde gå bra eller aco glidslem som de har på bb..
Kan man inte ta feber i armhålan på barn? (seriös undran)
Det finns att köpa en helt underbart bra termometer på apoteket, visst den kostar en hel del ca 800 kr men den kan man ha i flera år. Med den tar man tempen i örat och är färdigt på ett par sekunder...skit bra!!! Rekomenderar den starkt. Har en sådan själv och min kompis har en liknande som hon har haft nu i 8 år!!!! Väl spenderade pengar!!!! Heter: Braun TermoScan. Underlättar med en sådan när bar blir äldre .. :)
vi har en sådan också och den funkar inte på småkillarna bara på han som är sex år och på oss vuxna, till bebisar är den inte så bra och kan visa fler grader fel.
Braun thermoscan verkar vara svår att få tag på just nu, men på apoteket är den som dyrast. Köpte på elgiganten för 500:-. Den är jättebra.
Saliv går utmärkt.
vi brukar ta vitt vaselin på och så har vi rumptermometer som mäter snabbt.