Inlägg från: Felicia Adrian |Visa alla inlägg
  • Felicia Adrian

Ta feber...

Svar på #3
    Går jätte bra. man får lägga på 0,5-1 grad beroende på febertermometer..
    våran kan tas i både rumpa och armhåla och man skall lägga på 1 grad. snällt och bra om barnet sover och man vill kolla temp.

jag använder aco glidmedel när jag tar febern på lillan i rumpan , ja på de stora med iof...
    LillaZ skrev 2009-03-05 16:11:29 följande:
    Kan man inte ta feber i armhålan på barn? (seriös undran)
  • Felicia Adrian
    Svar på #4
    beror ju på termometer man har. min klickar man på i armhålan och så tar det max 30sek så är den klar oftast snabbare, bara "lång" tid om man har hög feber... men en annan jag har tar 2 minuter på sig så använder inte den på lillan...
    xylifon skrev 2009-03-05 16:15:02 följande:
    det tar ju så långtid, jag tror att det är mer traumatiserande att hållafast deras armar mot kroppen så pass länge som det tar att få rätt temp, +att det är det ställe som visar minst koreckt.
  • Felicia Adrian
    Svar på #7
    något sådant min tar med om man inte har runt 40 graders feber då tar det upp till 30 sek, tror jag har inte klockat *ler*

Står på beskrivningen på eller i förpackningen om den går i armhålan..

på lillan är det lättast i armhålan då hon spratlar så mycket när man tar i rumpan.. aldrig visat fel jämfört med rumpan heller.. så jätte bra tycker iaf jag.
    xylifon skrev 2009-03-05 16:22:49 följande:
    våran rumptemp tar fem sec.. den är aldelens ny från apoteket, helt underbar, vet inte om den går i armhålan, jag har inte testat.. på den stora killen tar jag i örat, men småkillarna har för trånga hörselgångar för att det ska ge rätt temp.
  • Felicia Adrian
    Svar på #9
    Den är jätte bra när barnen kommer upp i ålder... Men med en liten bebis funkar det inte.. För våran del kunde barnen ha de först när de var 4-5 års åldern och de gillar den inte riktigt heller än för det spänner för mycket i deras öron tycker de...

Men annars ja den är toppen!
    srce skrev 2009-03-06 10:12:26 följande:
    Det finns att köpa en helt underbart bra termometer på apoteket, visst den kostar en hel del ca 800 kr men den kan man ha i flera år. Med den tar man tempen i örat och är färdigt på ett par sekunder...skit bra!!! Rekomenderar den starkt. Har en sådan själv och min kompis har en liknande som hon har haft nu i 8 år!!!! Väl spenderade pengar!!!! Heter: Braun TermoScan. Underlättar med en sådan när bar blir äldre .. :)
Svar på tråden Ta feber...