• Skrymplan

Någon i åkersberga som vill ha en gravidkompis?

Ville bara se om det finns någon eller några som bor i eller nära åkersberga som skulle tycka det var kul med en gravidkompis!

och helst inte några med globala fördommar mot unga föräldrar, men att man har lite fördommar är ju svårt att undvika, dom kan man nog bota lite grann om man lär känna någon ung förälder ;)

hoppas de inte lät negativt nu, aja.. ha de bäst!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-03-29 12:10
    2009

April
    zimba12 BF 10:de, igångsättning 3:de(dotter född januari - 08) Bor i Skirhult
    ZandraÖ BF den 20:de (dotter född juli -06) Bor i söra

Maj

Juni

Juli
    Valmar BF 2:a (har tre barn födda -00, -02 och -06) Bor i Margretelund
    Regnbågsbaby BF 10:e (har en son född okt-03) Bor i Hacksta
    Emmylou BF 17:e (Första barnet) Bor i Ekbacken/ Åkerstorp

Augusti
    Aiwendil BF den 27e (Har en son född i mars 07) Bor i Margretelund
    Skrymplan BF den 17e, Bor i Brevik

September
    Lila1 BF den 15:e (dotter född augusti 2005) Bor i Vettershaga.

Oktober

November

December

2010

Januari

Februari

Mars

April

Maj

Juni

Juli

• Svar på tråden Någon i åkersberga som vill ha en gravidkompis?
  • Skrymplan

det är såå mysigt att fixa och trixa =)
    jag hade tänkt att häta min babybox på babyland nu på tisdag, då kanske jag ska sänka mina förhoppningar på den då.. :P Jag som var super nyfiken och tänkte att man kanske kunde hitta massa skojjiga saker!

Jag har köpt ett maxi cosi babyskydd i svart och biege, jätte fint! Men det finns ingen såndär bas grunka till.. tyckte det var lite för dyrt för mej. Måste oxå tillägga att vårt babyrum är typ det finaste rummet i hel huset! GÖÖR gosigt som en götteborgare skulle sagt. =)

• Miss Lau
    MariaWe skrev 2009-05-23 10:09:25 följande:
    Jag hämtade min box på Babyproffsen, då fick man en blöjpapperskorg till. Men annars var den ganska trist. Blöjor, typ en napp och en haklapp. Men papperskorgen tyckte jag var bra!Vi passade också på att köpa babyskydd när vi köpte vagnen. Blev också en Akta graco logico s, fast i färgen Vega. Hoppas ni har det bra i regnet idag tjejer!
    Vi fick ingen papperskorg, ingen napp och ingen haklapp
    Däremot var det nog med ett böstvårtskydd (tror jag det var?) men eftersom jag inte kommer amma slängde jag det bara.
  • Kamal

Jag har också varit ute och letat syskonvagn, testat allt som finns i butikerna tror jag och tyckte bara att alla var jättestora, så det blev faktiskt en vagn jag absolut inte kunde tänka mig förut... En Phil & Teds (tyckte synd om barnet som får sitta bakom/under, men alla som testat säger att barnen vill sitta där bak, är som en liten mysig koja, så vi får väl se hur det går), hittade en på Blocket, jättefin ett år gammal med alla tillbehör inkl mjuklift för 4000, mot ca 8000 i nypris. Och denna får bra plats i både bilen och hemma och är jättelätt, absolut inte lika stabil som de tyngre, bredare vagnarna såklart men jag är jättenöjd med denna, bara testat den med ett barn än får se vad jag tycker sen, annars får man väl sälja den vidare .

• Aiwendil

Kamal
    Bra att hitta nåt man är nöjd med.
    Jag har också hört att barnen är nöjda "där bak" men jag tyckte den såg så trång ut...
    Det är SVÅRT SVÅRT SVÅRT detta tycker jag.
    Är som sagt glad att det är några veckor kvar så man hinner hitta nåt.
    Hoppas dock han hör av sig nu, som jag mailat till

Isak / 07 03 09 - Tim / BF 09 08 21
  • Skrymplan
    Aiwendil skrev 2009-05-23 18:57:58 följande:
    Nu hittade jag en vagn på blocket.Kunde tyvärr bara maila så det är gjort och nu är det bara att hoppas attjag mailade FÖRST så vi får komma och kolla! www.blocket.se/stockholm/Syskonvagn_Urban_Jun...
    SKIT pommes vilket kap de skulle va!!
  • Aiwendil
    Skrymplan skrev 2009-05-23 19:29:31 följande:
    SKIT pommes vilket kap de skulle va!!
    Verkligen.... fick dock svar nu att de hade en intressant som kommer i morgon och tittar... blir det ingen affär skulle han höra av sig!
    HOPPAS!
  • Kamal

Aiwendil
    Ja, jätterymlig är den inte direkt, nu är vår stora kille ganska liten så det verkar funka, men är de lite långa i växten så har jag hört att de tar i suffletten när syskonsitsen används uppe. Sen är den inte så bred heller, men förhoppningsvis så får storkillen plats tills han hellre vill gå (vilket han ofta vill redan, men inte åt samma håll som vi andra... ).
    Hoppas de första vagnintressenterna inte vill ha vagnen i morgon, lycka till!

• Aiwendil
    Kamal skrev 2009-05-23 20:01:04 följande:
    AiwendilJa, jätterymlig är den inte direkt, nu är vår stora kille ganska liten så det verkar funka, men är de lite långa i växten så har jag hört att de tar i suffletten när syskonsitsen används uppe. Sen är den inte så bred heller, men förhoppningsvis så får storkillen plats tills han hellre vill gå (vilket han ofta vill redan, men inte åt samma håll som vi andra... ). Hoppas de första vagnintressenterna inte vill ha vagnen i morgon, lycka till!
    Vår son är ju väldigt lång så då hade det ju inte funkat då med andra ord.
    Folk tror att han är runt tre (han har nyss fyllt två)
    Har inte mätt honom men han har som sagt alltid varit en långis!

Idag får vi se om dom hör av sig... *hoppas hoppas*
    Nu ska vi äta frukost!
  • Emmylou

Hej på er i barnvagns-djungeln!

Härligt & vakna till solsken. Vi får passa på att njuta, enl SMHI ska det bli regn i e.m. I går var ju också så där knasigt väder. Vi hade kalas här hemma för maken, fick sitta inne i regnet. Men när gästerna gick var det plötsligt jättefint väder.
    Vi tänkte i går att vi kanske skulle ta en tur till IKEA & köpa spjälsäng & lite smått & gott i dag. Men, i det här underbara vädret vill man inte gå omkring inne på IKEA. Vädret får styra i dag helt enkelt..

Andrahands-marknaden på vissa vagnar verkar smått hysterisk. När min kusin sålde sin Urban jungle syskonvagn var det riktig huggsexa bland spekulanterna.

Skrymplan- grattis till vagnsfyndet! Det blir förmodligen billigare än en ny även om ni måste köpa liggdel. Vagnar är sjukt dyra har jag märkt! Vi fick ett trevligt bidrag av min svärfar, så vi betalde bara en tusenlapp på vår nya Teutonia Spirit.

Aiwendil- vilken BM hade du (första initial utan att "outa"?) Du går väl här i Åkersberga? Vi har en BM som nyss har börjat (vi fick byta mitt i). Hon är inte den snabbaste, men det kan man ju förstå när hon är ny. Hon har inte jobbat på mottagning med detta på länge. Men, jobbigt om det gör ont efteråt så klart! Usch, det är inte så kul när BM klämmer på magen.. "Slappna av"- jättelätt....

Hoppas ni får en mysig dag allihop!

Svar på tråden Någon i åkersberga som vill ha en gravidkompis?