Vad heter ditt barn och varför heter det så?
Som rubriken! Kom ihåg mellannamnen.
Som rubriken! Kom ihåg mellannamnen.
Han heter OSCAR Bo Dan. Oscar för att sambons mormor kallade magenför Oscar under hela graviditeten. Bo efter sin pappa och farfar och Dan efter son morfar och morbror.
Min son heter Calvin Sebastian. Sebastian har jag alltid tyckt om och ville ha med och Calvin pga att så fort jag såg honom så visste jag att han skulle bli lika busig som kalle i kalle & Hobbe så han blev döpt efter den amerikanska serien som heter Calvin & Hobbs =)
Stella Emilia
Stella efter sin morfar, Stellan, som dog november 2003. >Emilia för att det är finr och passar till Stella, plus att min gammelmormor hette så.
Ida Linnéa. Ida passar fint med Stella (ville inte ha något långt namn). Linnéa efter mej
Viggo Gustav Göran, Viggo efter Viggo Mortenson, vi tittade på Sagan om ringen när vi var tvungna att åka in till BB och det var det enda namnet vi kom överens om. Gustav efter min sambos farfar som dog när jag var i 5: månaden. Och Göran efter min farfar.
Gry Elvira Margareta, Gry på grund av att vi kallade magen för Grynet och när det ploppade ut en tjej så var alla tjenamnen vi tänkt på tagna. Så min mama sa kalla henne Grynet då, men vi kortade det till Gry. Elvira efter min syster som fick det efter min favvodocka när jag var liten. Margareta är ett gamalt släktnamn på båda min och min sambos sida.
Gabriel Paul Villhelm heter min son
Gabriel efter en ängels tålamod som vi såg mycket under min graviditet med honom, Paul efter sin pappa och Villhelm efter min pappa
Rolig form avtråd:)
Elina Sofia Margareta, Elina efter sin pappas farmor
Sofia efter en vän till oss
margareta efter min farmor :) Elina är tilltalsnamnet, btw
Min dotter har tre mer eller mindre ovanliga namn. De är inte påhittade, inte svårstavade och de har en fin betydelse och dessutom tycker jag att de är vackra.
Enya ATHINA Tintin Kristina (Enya efter sångerskan, Athina efter Athen, Tintin efter Tintin, Kristina är ett släktnamn)
Céline MELINA Eileen Anastasia (C efter sångerskan, M efter en grekisk väninna, E för att det är fint, och A efter tsarfamiljens dotter)
Wilhelm ELIAS Magnus Alexander (W efter legenden om W. Tell, E för att det var så fint, M efter pappan, A efter min gode vän i Athen)
Malte NOEL Loke Maximilian (M för det var coolt, N för det var Leon baklänges(Leon dog året innan), L för det var coolt, M för det är fint)
Svante THEO Ludvig Nathanael (S för det var coolt, T lät fint, L lite coolt, N är vackert)
ERIK Per Mattias
Eftersom Pappa heter Per Erik MATTIAS samt att pappas farfar och mammas Morfar hete ERIK.
MALTE Erik (M var coolt och inte "upptaget" av en personlighet som många namn är då jag jobbar inom skola/förskola. E ville jag ha som tilltalsnamn först men pappan uttalade det så konstigt så det fick bli andranamn ist).
HARRY Herman (Harry av samma anledning som för Malte. Herman fick pappan bestämma och jag har ingen som helst aning om varför han valde så )