Inlägg från: lunkentuss |Visa alla inlägg
  • lunkentuss

Stor familj

Men oj vad är det med er? Var ju inte detta ts ville prata om...?
    Det är väl självklart att man åste få tycka att det är underbart att vara gravid o nyförlöst och ha en nyfödd i huset? Om man hatar allt detta, det är väl DÅ man ska fråga sig om man verkligen vill ha fler barn?

Skit i hennes ålder o livssituation! Dom verkar ju inte bo på gatan direkt... Hon lär ju knappast avstå nummer 5 bara för att ni tycker det
    Det är väl jättebra om hon får hjälp av sina föräldrar så hon slipper be soc om hjälp eller ta lån? Jag får själv "bidrag" från mina föräldrar ibland och då har jag ändå bara 2 barn... O även om jag precis klarar mig så varför skulle jag säga nej om mina föräldrar vill ge mig 500 kr en månad? DET är ju puckat

• lunkentuss
    Reglementet skrev 2009-03-18 09:33:00 följande:
    himmel Du utgår alltså från att dina föräldrar ska hjälpa dig?
    Jag elr ts? :-P
  • lunkentuss
    lindberg78 skrev 2009-03-18 09:38:18 följande:
    Hmm.... Jooo det är ju jättebra att få bidrag. Helst när barnen blivit stora och gör samma sak. Tänk att ha 5-6 ungar ( vuxna) som ränner hemma och tigger pengar. Nope, funkar ej för mig. Vet en familj vars yngste ( är 21år) bor hemma, inget jobb, ingen utbildning och fortfarande får "veckopeng" av mamma och pappa. Vad lär man sig av det?? Skriver man ett inlägg som TS så får man räkna med lite kritik Men det finns gott om positiv kritik oxå. Man måste se helheten. Tycker det är jättebra att TS vill ha många barn. Det gynnar ju sverige om inte annat
    Jag tycker det är skillnad på att ta emot hjälp som erbjuds och att tigga
  • lunkentuss
    Reglementet skrev 2009-03-18 09:48:49 följande:
    himmel Du, eftersom jag skrev till dig. Du utgår alltså från att de ska hjälpa dig? Blir du sur om du inte får pengar?
    men eftersom du inte skrev mitt nick frågade jag förs...

utgår inte från det och blir inte sur...
  • lunkentuss
    lindberg78 skrev 2009-03-18 09:47:49 följande:
    Det jag vill poängtera är att barnen ser och förstår mer än vad man tror. Lär dom sig att man kan få "bidrag" från mamma och pappa även som vuxen så anser jag att det är fel! Du har ju "bara" två barn så det är kanske simpelt att ge dom dessa pengar varje månad när dom är vuxna, men hur går de då med din ekonomi om det skulle handla om 5-6 barn?
    dom märker inte om morfar för över pengar till mitt konto...
    Jag vill inte lära dom "tiggeri" heller, men dom ska veta att dom får hjälp ekonomiskt när det BEHÖVS...
  • lunkentuss
    SaramedM skrev 2009-03-18 10:58:00 följande:
    TS är beroende varje månad av att andra ger henne pengar Kan man inte försörja sig så ska man inte planera fler barn
    Jag har inte sagt att det är bra att vara beroende av föräldrarna... Har inte läst (hittat) nånstans där hon säger det heller, men det kanske jag gör om jag lusläser hehe...
  • lunkentuss
    lindberg78 skrev 2009-03-18 13:43:34 följande:
    Suck Det handlar inte om att lära sina barn "tiggeri". Fast först och främst kanske det är mamma o pappa som behöver lära sig att stå på EGNA ben? Vet inte hur gamla dina barn är, men jag lär mina barn hur man handskas med ekonomin ( alltså är dom delvis insatta i familjens ekonomi). Min 14-åring kan inte komma till mig på tex en tisdag och säga att han vill ha mer pengar för veckopengen redan är slut. Nä, man måste lära sig att pengar är värdefullt och inte växer på träd. Så du menar att du ALDRIG nämner morfars " bidrag" högt nån gång hemma? Inte ens omedvetet? Nä nä, men grattis då Se till att hålla det hemligt i fortsättningen oxå.... Självklart ska man hjälpa sina barn vid nödsituationer, men ABSOLUT inte försörja VARJE månad ( vilket TS skriver) Hon ville ju dessutom att familjer med MÅNGA barn skulle dela med sig av sitt liv och erfarenheter. Därför kommer denna diskussion upp.
    Jag har aldrig sagt att man ska ge pengar hursomhelst heller... Utan att dom såklart ska veta att dom fårhjälp om det BEHÖVS! Har dom slösat bort sina pengar så får dom inga mer... Skulle dom hamna i en kris så får dom såklart (elr låna) pengar! jag syftar då först o främst på när dom är i vuxen ålder =)
Svar på tråden Stor familj