• SaramedM

Stor familj

MosterMaja skrev 2009-03-05 22:26:27 följande:
    Jag tycker mest att det låter lite som en osund inställning att vilja ha fler barn för att du älskar att vara gravid/nyförlöst..det låter som att det är nåt tomrum du måste fylla? Men jag vet inte, det är bara som jag uppfattar det du skrev. Det viktiga är såklart att du o din familj mår bra
    Ja så uppfattar jag det också
    Att det är ett behov hos dig TS
  • SaramedM

Bajs out skrev 2009-03-11 21:03:32 följande:

De hjälper till både med barnen och med ekonomin när jag är mammaledig och inte kan jobba själv. När jag jobbar sedan och barnen går på dagis kommer vi klara oss själva räknar jag med.Ja för vissa är det viktigt med semestrar till exotiska länder. Men jag menar att en hyrd stuga i Småland är minst lika kul för barnen, om inte roligare. Visst, skidsemester är dyrt, men det måste inte alltid vara det dyraste alternativet i landet som gäller,
    Om nin behöber ekonomiskt stöd så är det inte läge att skaffa fler barn
  • SaramedM

varför vill man ha fler barn om man inte får ekonomin att gå ihop?

• SaramedM
    Madame Mom skrev 2009-03-16 11:45:53 följande:
    Har inte läst hela tråden utan svarar bara på TS. Vi planerar för nummer 7 just nu. Eller planerar och planerar..  vi försöker få en 7:a. Fick min förste grabb när jag var 19 och har sen fått 4 tjejer och en pojke till. Mina ungar är 16 år, 7 år, 6 år, snart 5 år, snart 3 år samt minstingen på 8 månader...Älskar min stora familj och kan nästan tänka mig hur många barn som helst..   :)Lycka till med 5:an..
    Är det alltså ok att skaffa fler barn när man inte klarar sig själv ekonomiskt som det är idag?
  • SaramedM
    Madame Mom skrev 2009-03-16 11:50:31 följande:
    Jag är inte i tråden för att döma någon eller komma med pekpinnar. Jag skrev bara om hur jag har det och vad jag vill, samt önskade lycka till med nummer 5. Skrev överhuvudtaget ingenting om att hon skulle skaffa barnet på studs.. 

nej jag bara undrade vad du tyckte
  • SaramedM
    Madame Mom skrev 2009-03-16 12:02:28 följande:
    Självklart ska man kunna ta hand om de barn man sätter till världen och att medvetet bli gravid när man inte har råd med de barn man har, är så klart ingen bra idé.Däremot tycker jag inte att man måste ha en fin utbildning och hög inkomst för att "få" skaffa barn utan att folk lägger sig i. Men kärlek kommer man långt och utlandsresor och svindyra julklappar är inte det viktigaste i ett barns liv. Mat, blöjor, kläder och en rimlig veckopeng ska alla barn dock ha rätt till..... tycker jag!
    nej det måste man så klart inte ha, men jag tycker man ska ha en ekonomi som går ihop innan man planerar bar
  • SaramedM
    himmelsflickan skrev 2009-03-18 09:43:15 följande:
    Jag tycker det är skillnad på att ta emot hjälp som erbjuds och att tigga
    TS är beroende varje månad av att andra ger henne pengar

Kan man inte försörja sig så ska man inte planera fler barn
  • SaramedM

Bajs out skrev 2009-03-26 19:34:05 följande:

Oj, herregud vad mycket diskussion det blivit. Kan inte svara på var och en av era meddelanden men kan säga övergripligen att jag aldrig sagt att jag FÖRVÄNTAR mig att få EKONOMISK hjälp av mina föräldrar. Det jag har sagt upprepade gånger är att jag förväntar mig stöd av dem (INTE ekonomiskt), det är väl inte orimligt att förvänta sig stöd av föräldrar? Och som jag tidigare skrivit finns det omständigheter då föräldrar inte kan hjälpa till, men har de en möjlighet är det en självklarhet för mig att de ska få ta del av barnens liv så mkt de vill och kan.Jag vet att det inte är läge i mitt liv att skaffa ett till barn så nära inpå och jag är inte så dum att jag kommer göra det när jag vet att jag behöver jobba för att försörja de jag har. Det har jag också sagt tidigare. Det enda jag sa var att jag ville ha en till och att jag kände ett sug efter det, sedan har ni tolkat mina inlägg så att jag knappt själv förstår någonting längre. Alltså, jag har 4 barn, vill ha ett till, vet att det inte går vid den här tidpunkten i mitt liv, får stöd av föräldrar (ibland ekonomiskt, men inte som ni skriver att jag förväntar att få stöd eller är beroende av det varje månad).. vad mer? vad vill ni veta?
    Jo jag tycker det är orimligt att förvänta sig stöd för att ta hand om sina barn
Svar på tråden Stor familj