Nyttig frukost?
Vad äter ni till frukost?
Här blir det kaffe och smörgåsar...känns inte riktigt som det räcker ..så jag tar gärna emot tips från er på vad ni äter till frukost!
Vad äter ni till frukost?
Här blir det kaffe och smörgåsar...känns inte riktigt som det räcker ..så jag tar gärna emot tips från er på vad ni äter till frukost!
Filmjölk m bananskivor och Havrefras, macka m messmör, 1 glas Proviva och kaffe.
Havregrynsgröt =)
Knäckisar =)
Cornflakes/All bran =)
Sitter och kollar på Du är vad du äter, och där sa hon (programledaren) att man gärna ska äta färska bär med mosat päron eller äpple på. Lät gott... Fast lite jobbigt på vintern kanske.
En favorit som känns som en riktigt renande morgonkur är att mixa diverse frukter t ex bitar av melon, banan, päron, äpple och kanske en nektarin och dricka denna delikata sörja! Mums!
Ett riktigt gott fullkornsbröd med solrosfrön i med lite smör, ett skivat hårdkokt ägg och krasse är inte heller helt fel. Sen har vi den klassiska skålen med All Bran fullkornsflingor med skivad banan och lättmjölk.
Eller gör en smoothie: 2 dl vaniljyoghurt, 2 dl lättmjölk, 1 skivad banan och en handfull frusna bär så som jordgubbar eller blåbär. Mixa detta och drick! Fantastiskt gott!
Det var mina frukostfavoriter!
Äter själv trista smörgåsar och dricker kaffe på morgonen...Men ett tips som gör att man känner sig nyttigare är att köpa tex osötat bröd.
här har vi frukostarnas mästare!!
Jag älskar frukost!!
Brukar variera mig mellan följande val.. Äter alltså ALLTID något av nedan...
*gröt i någon form.. Mannagryn, havregryn ,risgryn, grahamsgryn eller riktigt grov gröt som rågmjölsgröt osv.. Med sylt till, kaffe, en smörgås.
*fil/yougurt med flingor i någon valfri form, allra helst mûsli. Kaffe o smörgås till.
*Äggfrukost. Kokta eller stekta ägg. Grovt bröd, te, juice, färsk frukt, ost, skinka.
* "helgfrukost"... Då töms i princip kylskåpet. Färska frallor eller scones, ost, skinka, skivade grönsaker, marmelad, juice, kaffe, yougurt, oliver, frukt.....
1-2dl Lättsockrad yoghurt (0,1% fett)
1½dl Axa Müsli
2-3 husman knäcke
lätt räkost
2 dl blandade groddar
Äpple
MUMS!!! Älskar det!
(om jag inte har groddar hemma så blir det bara kalles kaviar på knäckebrödet)
Jag har några olika favoriter:
Gröt på rågflingor med osötat äppelmos och mjölk.
Finax branmüsli (2% socker, 20% fiber) med linfrö (krossat, helt eller båda) och några russin. Mjölk eller fjällfil till det - äter jag fil har jag en halv banan i också.
Havrefras med mjölk - men mest på helgerna, eftersom Havrefras innehåller ganska mycekt socker.
Utöver detta äter jag min ständiga smörgås, oftast rågkuse, med 17% ost eller skinka. Och så en stor kopp te!
Min "standardfrukost" är te och naturell joghurt med skivad banan och müsli. Ibland med en macka till. Jag föredrar müsli med relativt mycket frukt i, så nåt extra socker behövs inte. Bananen byts ibland ut mot blåbär och/eller hallon, eller en nektarin.
En lyxfrukost för mig består av kaffe med mjölk, rostat (oftast lite grövre, gärna hembakt) bröd med marmelad och ost och en joghurt, risifrutti eller liknande.