Annisens81 och ni andra. Det är bara att klaga och deppa på, man måste få göra det också. Jag känner igen mig mycket väl i din beskrivning av frustrationen, gnället och lusten av att bara skrika ut, helv... å.
Föra året fick jag missfall i USA, inte bara missfall utan också komplikationer med infektioner efter skrapningen, min sjukförsäkring gick ut i samma veva, så sjukvårdskostnaderna blev kännbara,, idag ler jag åt alla som pratar om högkostnadsskydd och föräldrapennings nivåer, men det är en annan diskussion.
Efter missfallet och infektionen började även jag med Pergo, 3 kurer. Första kuren ja då åkte jag till Asien där min make var i jobbet i en månad, inget resultat. andra kuren, ja då fick min make komma till Sverige, inget resultat denna gång heller. Tredje kuren, ja då åkte jag åter till Usa, inget resultat nu heller!
Jag vet vad det vill säga med press, frustration och förväntningar. alla mina tårar blev till sist förbrukade.
Nu är det ÄD, jag reser hem från USA till Finland, gör besöket där. Min make ska flyga hit för att "leverera" sperma i slutet av april, men man vet väl aldrig om allt går vägen i denna process. Jag är faktiskt rädd hur jag ska orka om det inte går vägen.
Men på något sätt så reser man sig upp och kommer igen, än om vägen är snårig, tung och svår att uthärda. Fast det är lätt att säga när man just klivit ut deppar vågen.
Jag och min make kan då le åt eländerna ibland, vi har inga högkostnadsskydd, ingen support från någon läkare här hemma, då jag är 43 år. Men vi har varandra!
Va rädd om er och gör något extra som kan förgylla dagen, jag ska köpa tulpaner, dom gör mig glada!