• Sofia71

~~~~~~~~ Akupunkturtråden del 8 ~~~~~~

Fortsättning på tråden för oss som går på akupunktur för att förhoppningsvis bli gravida! 2009 ska bli vårt år!

Behandlingslistor
    Del 1: www.familjeliv.se/Forum-7-125/m34842276.html
    Del 2: www.familjeliv.se/Forum-7-125/m39013550.html

Tidigare trådar:
    Del 1: www.familjeliv.se/Forum-7-125/m22473052.html
    Del 2: www.familjeliv.se/Forum-7-125/m25545583.html
    Del 3: www.familjeliv.se/Forum-7-125/m28382276.html
    Del 4: www.familjeliv.se/Forum-7-125/m31291834.html
    Del 5: www.familjeliv.se/Forum-7-125/m33861642.html
    Del 6: www.familjeliv.se/Forum-7-125/m36603741.html
    Del7: www.familjeliv.se/Forum-7-125/m39460578.html

• Svar på tråden ~~~~~~~~ Akupunkturtråden del 8 ~~~~~~
  • Piggelin72

Tack Sofia för ditt svar (i tidigare tråden).
    Hm, då kanske vi ska hålla oss lugna på hemma fronten då... har inte ens tänkt på att det kanske inte är bra att mixa örterna/sex. Sist fick jag en lite "gotte påse" med örter för att få igång ÄL. Hon har dock inte sagt ngt om sex-förbud så vi kör på :)

Förresten, ni som tar tempen hur vart den vid ÄL? för min har vart låg senaste veckan, borstett från i söndags då den var högre men det associerade jag till den ohygligt (dumt nog) stora mängden alkoholhaltiga drycker på lördagskvällen.

• Lapinette

Piggelin - jag gick hos akupunktör i 3 månader innan jag gjorde min IVF (som tyvärr bara resulterade i utomkveds). Min kropp var väldigt i obalans så därför väntade jag för att få bästa resultat. Fråga vad akupunktören tycker. Hon vet säkert om din kropp verkar redo.

Min temp var ganska så ostabil när jag började med akup i höstas menefter en månad låg lugn och fin runt 36,2-36,3 innan ÄL och sen runt 36,7-36,8 efter. Nu är den helt pajko. Har sedan min sista mens (om man nu har mens under utomkveds) legat först på 36,4 i några dagar, sen steg den till 36,5 och den här veckan är den på 36,6. Fattar nada men jag antar att min kropp är totalt ur spel. Känns bra att sätta igång med akupunkturen igen och få ordning på kroppen.

• kaj04

vinkar till er alla o önskar trevlig helg!

• Piggelin72

Lapinette, när du skriver att den gick upp til 36,7-36,8 efter ÄL mena du då att den höll sig där fram till mens eller bara en/två dagar efter ÄL?
    Ursäkta alla dumma o kanske närgående frågor men jag e så nyfiken på hur jag ska lära tolka min kropp :)

Annars så känner jag mig lixsom gladare o positivare senase veckorna (bortsett från gårdagens psykbryt), varmare men samtidigt oxå lite "tröttare" o då menar jag mer som att när jag blir trött blir jag trött. Kanske beror på att alla mina NO NO's som jag fått innebär att jag numera äter väldigt likt GI-metoden o får inte alls i mig kolhydrater på samma sätt längre. Samt att jag varje morgon ställer kl 05.30 för temp-tagning (det är mitt aber just nu... vill ju sova ut ibland) o har svårt att somna om ibland.

Va tråkigt att din kropp är knas, men det är säkert en efterverkning av utomkvedet, hoppas den snart är i fin fin form för nytt försök för dig.

KRAM o ha en toppen helg hela högen!

• Bullen73

Nu är jag här!

Skall till akupunkturen på tis och se hur vi skall gå vidare...

• Lapinette

Piggelin - min temp låg sedan hög fram tills mens. Så i princip 2 veckor låg fram till ÄL, sedan två veckor hög fram till mens. Har du fått ordination från akupunktören att äta enligt GI? Har själv inte fått några kostrekommendationer alls denna gång men tidigare var det detsamma som de flesta som går på akupunktur får hör, inte äta varmt, undvika stark mat, alkohol och kaffe. En till fråga (ursäkta om jag frågar så mycket) men varför ställer du klockan på 5:30 varje morgon? Det är ju även viktigt att man får sammanhängande sömn.

• stjärnströssel

Nu har jag avrit på min första akupunktur, mycket trevlig kvinna som behandlade mig.
    Hon hade själv haft problem med att få barn..gått in i klimakteriet förtidigt.
    Men hade en dotter..
    Jag fick massa nålar..o hon tippade på att 5 gånger skulle räcka.

Men jag vet inte...gillar det inte..gillar mycket bättre massage..
    ska fundera...

Har svårt att tro på detta..

Svar på tråden ~~~~~~~~ Akupunkturtråden del 8 ~~~~~~