• Maijlo

Preemisar i skolan

Det skulle vara intressant att läsa någon form av statistik kring det här. Är det någon som har en länk?

Jag är själv lärare så det vore bra att få mer kunskap. Komplikationer kan ju uppkomma även vid fullgågna förlossningar som påverkar barnets utveckling, men det är ju inte vad den här tråden handlar om.

• Maijlo

Mamanest: Vad synd att det inte fungerat med alfasmarten! Jag skulle dragit åt mig öronen om det framkom att en elev blivit retad för en sån sak. De barn som jag har undervisat och som har fått en alfasmart har blivit positivt uppmärksammade av klasskompisarna. De har blivit mer imponerade av att någon "får" använda tekniskt hjälpmedel. En bärbar dator är ju en toppenbra idé, men kan bli kostsamt ifall den skulle gå sönder eller så.

• Maijlo

Mamanest: Hur gick det nationella proven i år fem? Där kan du få rätt bra ledtrådar kring hur han ligger i ett genomsnitt. Kanske är det främst hans handkordination som är hans problem? Om han är omotiverad på lektionerna kanske det kan vara positivt att börja i sjuan och få lite andra utmaningar, fler lärare och andra intryck?

Svar på tråden Preemisar i skolan