• ThisLife

Tvillingar med pergo?

Som frågan lyder. Hur många får fler barn än ett när dom har ätit pergo?
    Någon som varit med om detta?

Var på ul igår där läkaren såg att två ägg var på väg att släppa. Jag har ätit min första pergokur. Undrar hur stora chanserna är att jag får tvillingar =)

• Svar på tråden Tvillingar med pergo?
  • jaghetersophia

1 av 10 som blir gravida med Pergo får tvilligar.
    Jag har lossat två ägg två av tre gånger och inte något av dem har blivit befruktat :/

• ThisLife

Tack för svaret =)

Vad tråkigt att pergon inte har fungerat ännu för dej =/ Vilken kur är du inne på nu då? Eller har ni gått över till ngt annat alternativ?

Man har ju läst så mycket här på fl att pergo verkar vara nån mirakelkur så man är ju så hoppfull att det ska ta sig nu.

• Dimitra
    ThisLife skrev 2009-03-07 12:20:00 följande:
     Vad tråkigt att pergon inte har fungerat ännu för dej =/
    Pergotime är ägglossningsstimulerande och får man en ägglossning under behandlande cykel så har det funkat. Det är sen i snitt 25 % chans att få till en befruktning.
    The Dimitra universe.
  • jaghetersophia
    Svar på #2
    Efter tre kurer ställdes vi i kö till IVF, men jag ska börja min fjärde kur imorgon då jag inte ville gå obehandlad denna månad i avvaktan på ivf. Har nog tappat hoppet om pergotime, men får väl ge det ett sista försök iaf.

Hur tjock var din slemhinna då?

Min är bara 6mm varje gång, så jag tror att det är därför jag inte blir gravid av pergon..
  • ThisLife

jaghetersophia - Skönt att det faktiskt finns fler alternativ än pergo när inte det fungerar. Förstår att du inte vill "gå miste" om en månad. Är det lång väntetid för ivf?

Min slemhinna var 8mm när jag var in på vul i torsdags så det tyckte min läkare var bra.

Hoppas att det tar sig för oss båda med eller utan pergo =)

• jaghetersophia

De sa att det knappt var någon kö för oss och att det nog skulle räcka om vi tog pergo denna månad så kan vi komma igång med ivf efetr det. De har garanti på behandling inom 3 månader och det sa de att de skulle fixa.

8mm är ju kanon! vilken dag gjorde du vul då?

• ThisLife

Men vad skönt för er. Slipper ni vänta så länge. Hur fungerar det? Tar dom ut ägg och befruktar det och sätter in det igen? Eller har jag fattat helt fel då? =)

I torsdags gjorde jag vul och då var den 8mm. Två ägg skulle släppa som var 16mm vardera. Vet inte om slemhinnan byggs på för varje dag innan mens. Men 8mm borde ju räcka tycker man =) Hua, man är så förhoppningsfull att det här ska fungera nu så jag vet inte vad jag gör om det inte gör det! =) Nu är det bara att vänta till BIM =)

• jaghetersophia

Jo det stämmerbra det...först hormonbehandlingar och sedan äggplock och återinföring. 16mm - då borde ju slemhinnan tjocka till sig ännu mer innan ägglossningen.

hur många kurer ska ni prova då?

• ThisLife

Oj, helt otroligt vad det finns för behandlingar! Och tur är väl det!

Vi ska prova tre st pergokurer. Ska ta en kur varannan månad. Så det blir ett halvår totalt då. Efter det skulle vi få gå vidare med provrör vi också.

• ThisLife

Jo, när jag var på mitt första vul så skulle jag ha äl vilken dag som helst men läkaren såg inga äggblåsor. För några månader sedan så körde jag med äl-tester och den gången fick jag stegring. Så min läkare tror att jag har egen äl ungefär tre ggr/år. Och nu var jag ju in på vul för att se om jag svarat bra på kuren och det hade jag. Hade jag däremot haft egen äl själv denna månad så hade det förmodligen blivit sexstopp för våran del =P

Svar på tråden Tvillingar med pergo?