• Smetis

    Nu är vi gravida med tredje barnet

    Nu är vu äntligen gravida med tredje barnet!
    En del av oss har fått kämpa länge medans det för andra gick snabbare.
    Här kan vi diskutera graviditeten och allt annat mellan himmel och jord.

    Modertåden: www.familjeliv.se/Forum-11-238/m41061071.html

  • Svar på tråden Nu är vi gravida med tredje barnet
  • beavies

    My family and I skrev 2009-03-28 23:42:01 följande:


    Halloj tjejer! Nu kan jag ju äntligen ansluta mig till denna tråd, kul! Hur är det med er?
    Jo det är skoj att vi alla börjar bli samlade igen nu

    Jag mår nog bra... nästans för bra... så man tror att nått e på tok pga det
    brukar ju må jätte illa o kräkas upp allt, har i varjefall glort det de andra två graviditeterna... nu känner jag bara av lite små illamående nån gång bara.
    Men trööööötttt e jag... och mina jeans får jag inte fastknäppta längre.
  • Smetis

    Härligt att du mår bra Beavies!
    Har varit hemma idag med min dotter som inte somnade förrän 02:30.. Vet inte vad det tog åt henne men hon kunde inte sova och ringde till slut och grät, hon skulle egentligen vara hos sin pappa. Känner mig konstant åksjuk och det är inte en rolig känsla mitt i natten..

    April blir ingen rolig månad, det börjar redan bli fullbokat + att det kommer att komma en begravning för min morfar som gick bort i fredags.

  • SmBacke

    hejsan alla hur e de med er och era magar, synliga som osynliga

    finns en liten videosnutt på mina små terrorister om ni vill se, tyckte den va så söt

  • My family and I

    beavis och smetis

    Tack! Jo äntligen. Idag har jag t om gjort ett ul på jobbet som visade en pytte pytte liten uppklarning. Det var så gött att se det även om jag inte såg nått mer, är ju bara i v. 5+3 idag så kan ju inte förvänta mig för mkt. Fördelen med att jobba på gyn är att jag kan be att nån gör ul lite när jag känner för att kolla att allt är ok.
    hinner och orkar jag så lägger jag in bilden i morgon.
    Nu ska jag och min supersvullna mage gå och natta kudden!

    KRAM och god natt mina vänner!


    Stolt mamma till Leon född 001124 och Wyatt född 070114, Bf 091126
  • My family and I
    SmBacke skrev 2009-03-30 20:58:36 följande:
    hejsan alla hur e de med er och era magar, synliga som osynliga finns en liten videosnutt på mina små terrorister om ni vill se, tyckte den va så söt
    Men jisses vilka godingar...det är stunder som de där man vill ha ett helt tjog med ungar..tihi ja det vill säga tills de börjar slåss och man bara längtar tills de sover.. ha ha .
    Stolt mamma till Leon född 001124 och Wyatt född 070114, Bf 091126
  • SmBacke

    haha ja bråka e dom duktiga på så passade på att filma den stunden då dom inte gjorde de

  • Smetis

    My family and I skrev 2009-03-30 22:53:49 följande:


    beavis och smetisTack! Jo äntligen. Idag har jag t om gjort ett ul på jobbet som visade en pytte pytte liten uppklarning. Det var så gött att se det även om jag inte såg nått mer, är ju bara i v. 5+3 idag så kan ju inte förvänta mig för mkt. Fördelen med att jobba på gyn är att jag kan be att nån gör ul lite när jag känner för att kolla att allt är ok. hinner och orkar jag så lägger jag in bilden i morgon. Nu ska jag och min supersvullna mage gå och natta kudden!KRAM och god natt mina vänner!
    Kul med UL! Det ska bli så spännande när vi får göra det, vi har bokat tid för KUB och ska dit den 28:e, men veckan innan ska vi på inskrivning på MVC och kommer då att få göra ett ul oxå. Vilken fördel att jobba på gyn, du kan ju bli "uppkopplad" varje dag och titta lite..
  • Smetis

    Vi berättade för barnen igår. "Yes", var reaktionen från 10-åringen, den lilla satt och log lite sedan började hon gråta och sprang och gömde sig i sin säng.
    Det blev för pirrigt i magen.. Vi pratade en stund och sedan lugnade hon sig och började prata om namn och barnvagn. Vi får absolut inte köpa vagn utan henne.
    I morse sken hon som en sol och kom med nya namn med en gång.

  • My family and I
    Smetis skrev 2009-04-01 11:05:33 följande:
    My family and I skrev 2009-03-30 22:53:49 följande: Kul med UL! Det ska bli så spännande när vi får göra det, vi har bokat tid för KUB och ska dit den 28:e, men veckan innan ska vi på inskrivning på MVC och kommer då att få göra ett ul oxå. Vilken fördel att jobba på gyn, du kan ju bli "uppkopplad" varje dag och titta lite..
    ja i stort sett så..tihi
    Inte lätt med förändringar juh...och så blir hon ju inte minst längre heller.
    Jag var och beställde tid för inskrivning idag. Det blev den 5/5 kl 15:15. Kan ju bara hoppas att pyret stannar kvar i magen på mig nu.
    Jag har fått lite uträttat idag för minstingen är sjuk. Har kräkts, men bara nattetid. På dagen är han hur pigg som hellst och verkar inte vara nått fel på honom, förutom diarrén då, men så kräks han i sömnen på natten...lite småläskigt. Vi kan inte flytta in honom till oss heller för han kommer bara leka då och inte sova. Dörren kan vi inte heller ha öppen för han är van att sova med stängd dörr. Vi har ju våran dörr öppen så klart men känns lite olustigt iaf. Vet inte vad jag ska göra för att få hans mage i check igen heller. Han äter ju utan problem på dagarna och får behålla det så jag förstår inte varför allt kommer upp på natten..
    Stolt mamma till Leon född 001124 och Wyatt född 070114, Bf 091126
  • SmBacke

    jag hade samma problem med min minsta. spydde bara på natten och va hur pigg som helst på dagen och fick behålla de han åt..

    dricker han välling? jag bytte till majsvällingen isf, för den e mildare mot magen.. hjälpte efter nån dag.

Svar på tråden Nu är vi gravida med tredje barnet