• confusedgirl

Kan jag lämna återbud??

Hej!! Jag har ett litet dilemma. Jag har vart på arbetsintervju för ca 2 veckor sedan. Dagen efteråt ringer hon och säger att jag fått jobbet. Nu är jag inte helt säker på om jag vill ha arbetet. Enda skälet till varför jag skulle vilja jobba är att få arbetslivserfarenhet, jag studerar på högskolan inom området och detta är världens chans att få bättre förutsättningar när jag väl måste ut i arbetslivet om ca två år. Det som talar emot är att jag vill vara hemma med min dotter som är ett år och två månader. hennes pappa har ingen möjlighet att vara ledig i sommar och det hade inte känts bra att ha henne heltid på dagis hela sommaren. Pengarna jag skulle tjänat är vi inte i något behov av så det skulle bara vart en ren bonus. Jag vill ju vara hemma men är nervös för vad chefen ska säga. Är det jätte dumt av mig att ringa och säga att jag inte vill ha jobbet längre???

• Svar på tråden Kan jag lämna återbud??
  • Maria40

Det är bara du som kan avgöra hur viktigt det är för dig att vara hemma lite längre eller få den arbetslivserfarenheten du behöver.

Har du funderat på att jobba deltid och få lite av båda?

• confusedgirl
    Svar på #1
    Ja det har jag funderat på men chefen sa att det helst ville ha personal på heltid hela sommaren.
  • JAG är BÄST

". Det som talar emot är att jag vill vara hemma med min dotter som är ett år och två månader."

Kää? TA JOBBET för bövelen!!!

Hon kan gå på dagis eller dagmamma under dagarna.

• Cecci78

är det ett sommarjobb eller fast jobb? det finns ju olika sätt att tacka nej på, man kan ju göra det snyggt o förklara att du vill vara hemma med dottern. Har ni ens möjlighet att få dagis till sommaren?

jag hade kunnat tacka nej om det var så att vi klarat oss utan pengarna

• confusedgirl
    Svar på #3
    Det är ett sommarjobb... det glömde jag kanske skriva..
  • Cecci78
    confusedgirl skrev 2009-03-07 19:37:23 följande: