• confusedgirl

Kan jag lämna återbud??

Hej!! Jag har ett litet dilemma. Jag har vart på arbetsintervju för ca 2 veckor sedan. Dagen efteråt ringer hon och säger att jag fått jobbet. Nu är jag inte helt säker på om jag vill ha arbetet. Enda skälet till varför jag skulle vilja jobba är att få arbetslivserfarenhet, jag studerar på högskolan inom området och detta är världens chans att få bättre förutsättningar när jag väl måste ut i arbetslivet om ca två år. Det som talar emot är att jag vill vara hemma med min dotter som är ett år och två månader. hennes pappa har ingen möjlighet att vara ledig i sommar och det hade inte känts bra att ha henne heltid på dagis hela sommaren. Pengarna jag skulle tjänat är vi inte i något behov av så det skulle bara vart en ren bonus. Jag vill ju vara hemma men är nervös för vad chefen ska säga. Är det jätte dumt av mig att ringa och säga att jag inte vill ha jobbet längre???

• Svar på tråden Kan jag lämna återbud??
  • Maria40

Det är bara du som kan avgöra hur viktigt det är för dig att vara hemma lite längre eller få den arbetslivserfarenheten du behöver.

Har du funderat på att jobba deltid och få lite av båda?

• confusedgirl
    Svar på #1
    Ja det har jag funderat på men chefen sa att det helst ville ha personal på heltid hela sommaren.
  • JAG är BÄST

". Det som talar emot är att jag vill vara hemma med min dotter som är ett år och två månader."

Kää? TA JOBBET för bövelen!!!

Hon kan gå på dagis eller dagmamma under dagarna.

• Cecci78

är det ett sommarjobb eller fast jobb? det finns ju olika sätt att tacka nej på, man kan ju göra det snyggt o förklara att du vill vara hemma med dottern. Har ni ens möjlighet att få dagis till sommaren?

jag hade kunnat tacka nej om det var så att vi klarat oss utan pengarna

• confusedgirl
    Svar på #3
    Det är ett sommarjobb... det glömde jag kanske skriva..
  • Cecci78
    confusedgirl skrev 2009-03-07 19:37:23 följande:
    oki, klart du kan tacka nej om du känner att det blir bäst. Jag hade nog inte lämnat en så liten på dagis hela sommaren.
  • confusedgirl

Min fråga är egentligen inte om jag ska ta jobbet eller inte utan om det är okej att ringa och lämna återbud till ett jobb man redan tackat ja till??

• Cia o krabaten
    Cecci78 skrev 2009-03-07 19:47:57 följande:
    oki, klart du kan tacka nej om du känner att det blir bäst. Jag hade nog inte lämnat en så liten på dagis hela sommaren.
    Håller med.
  • Cecci78
    confusedgirl skrev 2009-03-07 19:49:01 följande:
    Min fråga är egentligen inte om jag ska ta jobbet eller inte utan om det är okej att ringa och lämna återbud till ett jobb man redan tackat ja till??
    ja det tycker  jag om man gör det på ett snyggt sätt, de kommer säkert inte ha svårt att hitta ersättare i dessa tider. Du kan ju säga att det är strul med dagis under sommaren eller något...
  • SStina

Följ ditt hjärta.....tiden med din flicka som liten får du ju aldrig igen...men nya jobb kan du ju alltid söka.....

Vi har fått två underverk genom IVF en pojke född 9401 och en flicka född 0710
  • Toddes mamma

Var hemma med din dotter, den tiden kommer du aldrig få tillbaka, jobba kan du göra sen!!

• Bästamorsan

Ja det är självklart okej att ringa och säga att man ändrat sej! =)

Ps: Självklart ska du i din situation vara hemma med din lilla tjej!

• confusedgirl

Tack för alla svar...För förhoppningsvis finns det någon annan som vädersätter arbetet mer än mig som får jobbet istället! Erfarenhet kommer jag få under vara många praktik perioder...

• Redstone
    confusedgirl skrev 2009-03-07 20:32:41 följande:
    För förhoppningsvis finns det någon annan som vädersätter arbetet mer än mig som får jobbet istället!
    Precis vad jag tänkte skriva!
  • JAG är BÄST
    confusedgirl skrev 2009-03-07 19:37:23 följande:
    Spela roll!! du får en referens samt en erfarenhet rikare.

Det spelar STOR roll idag all vad jobb heter.
    Det kan bli det avgörande till det jobbet du söker i framtiden.
Svar på tråden Kan jag lämna återbud??