Inlägg från: SkiptonMaria |Visa alla inlägg
  • SkiptonMaria

foglossning pa engelska?

Hej,
    heter SPD, eller symphysis pubis dysfunction, och är minst lika vanligt här i england som i sverige. Man bli remiterad till sjukgymnast och/eller osteopath av antingen barnmorskan (midwife) eller av doktorn (GP), gratis så klart (som allt annat inom sjukvården här!) och behövs det får man support bälte, kryckor eller i värsta fall rullstol. Har haft SPD i alla mina graviditeter och fått utmärkt hjälp av sjukvården.

Maria

• SkiptonMaria

Kalinka - jag menade att remissen till sjukgymnast samt osteopath/kiroprakter är gratis, något åtminstående jag har fått betala för i Sverige tidigare. Att MVC är gratis det vet jag, vad jag påpekade var att alla annan vård är också gratis. Precis som tandvården och alla mediciner.

• SkiptonMaria
    Kalinka skrev 2009-05-18 22:17:33 följande:
    Det jag menade var att all mödravård är gratis. Läkarbesök, sjukgymnast, psykolog. Däremot inte läkemedel.Man behöver inte betala för tex sjukgymnasten när det är mödravård det handlar om.
    Ok, det visste jag inte. Jag fick betala för både sjukgymnasten och kiropraktern förra gången jag var gravid (2005), om jag minns rätt låg det då på ca 120kr per gång, kom iofs ganska snabbt upp i högkostnadskorts klassen.
Svar på tråden foglossning pa engelska?