• leify

kom igen tjejer ! KLÄDTIPS till oss !!!!!!!!!!!!!!!

jag tänkte att det kunde vara en bra ide att vi delar med oss av vad vi köper för kläder under graviditeten !!!!

det kan ju vara så att nån har super bra tips om "vanliga" kläder man kan få plats med magen i !!! typ gina tricots linnen den längre modellen ......

eller de vanliga mamma kläderna.... mitt tips : rea på P.O.P!!!!!

kom igen nu tjejer !!!! se till att vi kan va superbabes även under graviditeten !!!!!!!!!!!

• Svar på tråden kom igen tjejer ! KLÄDTIPS till oss !!!!!!!!!!!!!!!
  • SJu2

Rea på PoP är alltid kul.
    Här kommer några förslag på "vanliga" kläder (dvs inte från mammahörnan):
    Lindex har fått in tunna mönstrade tunikor i omlott, funkar så länge magen inte är alltför stor....
    Och så har de även stickade koftor som man knyter med ett band under bysten, dvs inga knappar.
    OCH mjukisbyxor i velour som ser grymt sköna ut!

• Carråå

Gina Tricot har förutom långa linnen även långa "t-shirts" och just nu en jättefin tunika som finns som både grönblommig och orangeblommig. Har också sett kjolar i mjukistyg med volanger som har gummiband i midjan. I somras hittade jag på Indiskan en tunn, romantisk kjol (ljusblå paisleymönstrad) med gummiband i midjan. Den har varit jätteanvändbar fram tills idag (v.30) när jag upptäckte att jag visst blivit lite bred om höfterna.

• April 04

Hittade en topp på H&M som är avtagen under bysten och har massa vidd & tyg... Det känns som om jag kommer att kunna ha den hela graviditeten! :) Annars kan jag inte rekommendera H&Ms mammajeans med resår upptill, ta tappade formen direkt och sitter inte uppe. Hittade istället ett par på PoP på rea för 149.-, som är jättesnygga.

Förra gången köpte jag en hel del kläder på Formes, lite dyrare men snygga och lite roligare än de andra mammakläderna.

• Isanna

För er med liten mage än så länge: Jag har mina vanliga byxor än, men uppknäppta, sen tar jag en sjal som jag har en hel hög av o knyter i sidan o sen drar ut den så att den ligger över magen. På så vis kan jag ha vanliga toppar o vanliga byxor. Men sjalarna funkar kanon även till de värdelösa mammabyxorna med hööög mudd som bara kanar ner konstant. Annars så har jag flera långa vanliga linnen under mina tröjor. Men ännu är jag bara i v 20 så snart kanske man måste ta till riktiga mammakläder.

• Sunda

Jag hade mina vanliga jeans fram till v. 35. För att detta skulle vara möjligt så köpte jag ett bellybelt sen hade jag långa linnen under tröjorna. Har även köpt mycket omlott på indiska vilket varit suveränt. Nu såhär i v. 39 känner jag mig allmänt less på alla kläder o vill helst bara ha mjukisbyxor eftersom det är skönast...

• annadud

Om man bor i Stockholm eller Göteborg så ska man gå till Topshop! =) De har en kollektion som heter B maternity.

• Lalalong

TopShop finns på Nova i Lund också, så alla vi skånetjejer kan också handla snyggt!

En ren allmän fråga kring mamma kläder:
    Vilka storlekar finns?
    Jag har stora storlekar i de vanliga kläderna (52-54) och undrar hur tusan jag ska kunna hitta mamma kläder...?
    Visst finns det lite marginal att gå upp i storlekarna på typ XLNT, BiB och Generous, där finns ju upp till typ strl 60. Men jag kan bara tänka mig hur snyggt de kläderna sitter för övrigt....... Det måste bli väldigt säckigt över rumpan och låren och ärmarna i tröjor och så är säkert inte alls snyggt...

• mammacatta

lalalong: neeejdå - jag har prexiis handlat lite tajta tröjor på lindex och sen faktiskt sytt en kjol som NÅR NER - har långa ben åxå förutom bred bak... det kommer att bli jättebra till fint tills bebben behagar titta fram...
    sen har kappahls xlnt en särdeles fin topp med urringning och empirskurning. finns i akvagrön å brunt. jättetajt å jättefin! man får liksom ha andra ögon på sig när man handlar bara...

• Lalalong

mammacatta
    Tröjor är jag inte såå orolig för faktiskt. Det är mest byxor och kjolar.... (Kan inte sy )
    Jag är som sagt en redig tjockis, men rumpa och lår har jag inte mycket av. Det är nästan så att byxor som passar mig i midjan nu hänger lite över baken... Tänker på hur det ska bli om jag måste gå upp ytterligare för att det ska passa över bebismagen...

• Lotta80

Va iväg en sväng igår och handlade
    Blev ett par vita capri-byxor från P.O.P för 129kr (på rean of course), och ett par linnen och toppar från Top Shop. Än så länge så har de (Top Shop) inte så stort sortiment, men det kommer nya kläder varje tisdag
    Vill ha fler affärer som Top Shop, som säljer "vanliga", snygga kläder, fast i mamma-modell! Några tips?

Svar på tråden kom igen tjejer ! KLÄDTIPS till oss !!!!!!!!!!!!!!!