• Sims

Näs sprays beroende..

Några andra som är beroende av nässpray?
    Jag missbrukade ortrivin när jag väntade min första dotter också och slutade tvärt när hon va född.
    Nu varvar jag mellan nezeril (för barn) och ortrivin menthol
    Kan inte sova med täppt näsa, funkar inte alls!!
    Nu vill jag bara att graviditeten ska vara över -Börjar få huvudvärk av all spray!
    *Blä* ...

• Svar på tråden Näs sprays beroende..
  • annadud

Oj det glömde jag skriva... min öron/näsa/hals-läkare sa att man kan få polyper om man fortsätter med nässpray för länge och att man då måste operera bort dem samt ta den här nässprayen jag har nu för att man ska bli bra igen.
    Om du inte kan sluta så gå till en läkare. Vanlig nässpray ska man inte använda mer än två veckor i taget.

• IdaSaida

Här e 2 till som e beroende !! Både jag & min sambo e det =/ Jag har vart det sen jag var 13 eller nåt. Har fått hjälp en gång, då fick jag kortison att spruta upp i näsan. Å efter ett tag så vart jag av med nästäppan. Men efter en förkylning så var jag fast igen. Men hjälp går ju att få ialla fall.

• BlueBlue

koksalt är helt värdelöst när man är täppt. I synnerhet om man använt vanligt nässpray ett bra tag. Jag har använt nässpray i 5 månader nu, är i v 36. Och jag tänker fortsätta ett tag till. Kan inte sova när jag är så här täppt. Däremot tar jag rinexin i perioder, de hjälper också lite.

• Sims

Jag vet att jag kan sluta ta spray sen när bebben är född, jag har inte detta problem annars när jag inte är gravid så nu vill ja ju bara att bebben ska ut så att jag kan sluta missbruka!
    Jag gör också inbrott i varenda flaska för att få ut den sista lilla droppen!!
    Och jag har testat att bara spraya i ena hålet, och det funkar!
    En gång under graviditeten gjorde jag ett uppehåll med sprayen i 2 veckor för att huvudvärken va enormt mycket jobbigare och för att skona mina bihålor ett tag.
    Men så klart började jag igen.. Så nu sitter jag här -ONT som satan! *S*
    Men man har sig själv att skylla...

• Tesan81

Äntligen nån som mej jag har varit beroende av otrivin sedan i påskas jätte jobbigt! tror ni att de kan gå över efter förlossningen? BF 15 september..

• twentyone

"Mitt namn är Pernilla och jag är nässpraysberoende"

hehe, ansluter mig till skaran, hua.. hade Nezeril först men nu använder jag Nasoferm, får också huvudvärk av nässprayen och liksom känner hur det fräter sönder inne i gångarna, värker. MEN jag kan inte heller sova med täppt näsa, får panik.

Försökte med kokssalt men det var bara blöj.. sprutade hur mkt som hels i näsan och de hände ingenting..baskade bebisspray. Måste ha tyngre grejjer ;)

• Hybr1d

Gud så många som är beroende av nässpray
    Det är ju som vilket annat beroende som helst, har en vän som förstörde sina slemhinnor totalt med den skiten..
    Sluta med det där flickor, snälla!

• Sims

Jepp "Hybr1d" jag ska iaf sluta ska slita ut bebben först
    Från och med idag ska jag bara spraya i ett hål!

• MsL

Måste bara få berätta att jag bara behövde spraya 1 gång igår på dagen, å i natt så behövde jag inte spraya en enda gång, Hurra!!! Jag blir så glad, kanske kan jag sluta helt snart!!!

• Laddad

Det är väl lika bra att erkänna. Jag har funderat på om det är farligt för barnet i magen att spraya. Har sprayat sedan i våras , och har prcis blivit gravid. Så mitt beroende började innan graviditeten.

• Sims

jag är inte orolig för att det ska vara farligt för barnet på nått sätt, men sprayen lär ju fräta sönder bihålorna om inte annat.. Och det är ju inte alls bra..

*sprayar fortfarande bara i ett hål*

• appelsinen

Prova köp en nässköljare.. brukar finnas på hälsokost. Det hjälper ... jag är ochså beroende.. blir det i omgångar. Det brukar hjälpa att hålla upp några dagar (men de dagarna är jobbiga) sedan blir det bättre.

Prova skölj.. det är lite läskigt men bra.. gör att man sköljer bort bakterier ochså som man kan bli förkyld av!

• Sims

Som jag trode Dotter kom 22 aug och täppan är spårlöst borta!! och jag har inte använt spray sen födseln!
    Nu ska jag hålla mig borta från sånt där

• mira24aug

Här är ytterligare en missbrukare av nazin. Har hållit på med den där skiten sen jag blev gravid och nu är det BF+11 så jag ser verkligen fram emot att sluta efter förlossningen. Skönt att höra att det kanske funkar Sims! För visst är det sjukt att få huvudvärk och andnöd av en medicin...

• UngMamma02

ja e åxo beroende sen ja va sjuk förra veckan.. måste ha nässpray på natten.. testade utan igår..men ahr sån halsbränna åxo så de smaka *urk* på natten av tvungen å gå å ta nässpray

Svar på tråden Näs sprays beroende..