• Thaleya

Veganer- svälja sperma?

Visste inte riktigt vart jag skulle lägga den här frågan men jag fick själv frågan förut och tyckte den var lite lustig. Den riktar sig till veganer och jag skulle gärna vilja att ni svarade på den; Anser ni att en vegan som sväljer sperma går emot sina ideal, om man tänker på att sperma är en animalisk produkt?

Berätta gärna hur ni gör och vad ni tänker om ni någonsin har funderat på det.

• Svar på tråden Veganer- svälja sperma?
  • MikPel
    Thaleya skrev 2009-03-08 15:51:20 följande:
    Visste inte riktigt vart jag skulle lägga den här frågan men jag fick själv frågan förut och tyckte den var lite lustig. Den riktar sig till veganer och jag skulle gärna vilja att ni svarade på den; Anser ni att en vegan som sväljer sperma går emot sina ideal, om man tänker på att sperma är en animalisk produkt?Berätta gärna hur ni gör och vad ni tänker om ni någonsin har funderat på det.
    Animalisk produkt??!!!!??! så som smör, fett och kött....

Nej du spermier är liv.....
  • TBS
    MikPel skrev 2009-03-08 16:41:42 följande:
    Animalisk produkt??!!!!??! så som smör, fett och kött....Nej du spermier är liv.....
    På vilket sätt är en sädescell "liv"? är en äggcell också levande?
  • Mummyfied

Sädesvätsska är ju ingen animalisk produkt?? Såvida man inte ägnar sig åt tidelag...

• DreadHead
    Mandragora skrev 2009-03-08 18:32:22 följande:
    Hur menar du när du skriver att sperma är en animalisk produkt?
    Ja inte är sperma vegetabiliskt i alla fall...det ärväl lika animaliskt som ägg, mjölk och ja...allt annat som inte kommer från växtriket eller är syntetiskt...
  • snuggelhund

Borde inte den här tråden ligga i sandlådan istället ?

Otroligt fjantig...

• Rebecca Rydberg

Haha rolig fråga!

• lingondripp
    Svar på #7
    snuggelhund skrev 2009-03-08 18:43:57 följande:
    Borde inte den här tråden ligga i sandlådan istället ? Otroligt fjantig...
    Varför då? Om man som vegan har tagit ett så starkt ställningstagande som att helt avstå från alla animaliska produkter så är det väl inte konstigt om icke-veganer faktiskt kan bli nyfiken på hur långt denna princip sträcker sig..?
Svar på tråden Veganer- svälja sperma?