• Chipsmonstret05

Ni som haft bebis på tvären!!

Hej!
    Jag är i vecka 34 så jag har inte gått så långt. Men är nyfiken iaf. Min skrutt ligger på tvären. Nu undrar jag om de är någon som haft bebis på tvären som vänt sej och om de är många som fått göra kejsarsnitt för att den inte vill vända sej? Och i så fall i vilken vecka blev de kejsarsnitt för er? För man gör väll inte vändningsförsök när de ligger på tvären?

Kram

• Svar på tråden Ni som haft bebis på tvären!!
  • soffien

min lilla ligger dubbelvikt med rumpan neråt, så nu har han två veckor på sig att vända sig och om han inte gör det så blir det ett vändningsförsök i v 37 är nu i v 35. om det inte lyckas så får jag snittas och det tror jag görs i vecka 38!

• Elisia

Samma här! är i vecka 35 och kollas nästa vecka igen. Tänker tacka nej till vändningsförsök och får väl snittas om han envisas med att ligga kvar på sniskan...

• LilleKylle

Min bebbe låg med huvudet upp vid sista kontrollen. Den har ju några veckor till på sig att vända sig, men skulle den inte det så vill de ju säkert göra vändningsförsök, men det vill inte jag gå på...läskigt.

• Luffarmor

Var just på kontroll till bm och den lill* har vänt sig sedan senast... så nu är den på "rätt"köl med rumpan upp.
    Är i v30

• hedda gabler

elisia: nu blir jag nyfiken, varför ska du tacka nej? min ligger också på tvären (v35) och jag visste inte att man kunde välja att låta bli. finns det nackdelar med vändningsförsök?

jag är helt okunnig på det här området märker jag... shit, om det blir snitt i v38 så är det ju jättesnart!!!! :-O

• mjau78

Min låg på tvären fram till vk 36 ungefär. Då hade han legat med huvudet mot vänster höft men hade sedan lagt sig med huvudet neråt. Har tydligen en bred livmoder så fick varningen att han fortfarande kunde vända sig och att jag skulle se upp med stora rörelser. Gjorde ett extra UL i måndags för att kolla och då låg han på plats med huvudet ner *pust* så det verkar bli normal förlossning för mig *hoppas* (vk 40 nu).
    Lycka till!

• soffien

det lät på min bm som om man var tvungen att göra ett vändnings försök, att man inte har nått val! men det kanske är fel?

• Thea och Ebba

Nån som har bild på sin mage där bäbis ligger på tvären?

• Elisia

Hej Hedda Gabler, Soffien och ni andra! Nej man måste inte gå me dpå ett vändningsförsök. Det finns vissa risker med det som man måste ta ställning till. Det finns ett par riktigt bra trådar här på familjeliv som handlar om just detta. Ska strax hoppa över och hämta tråden och kopiera in. Och vi kan ju följas åt om detta? Kan vara skönt att snacka lite inför besluten...
    Kram alla! /Elisia

• Cittra

Min skrutt låg rätt i läge (fixerad) och la sig sedan på tvären, men rättade till sig själv ändå tillsist. Var ett himla bökande i magen sista tiden. Gjorde allt samma vecka tror jag det var.

• Joss79

På mina bilder ligger bebben på tvären. Ligger dock med huvudet rätt nu, men fortfarande vikt konstigt...

• Lady Amalthea

Min låg fortfarande på tvären i v.34... Men i v.35 hade han vänt på sej och huvudet var Ruckbart då :D

• zelda 76

Min bebis låg på tvären men hade vänt sig rätt på sista kontrollen i v. 35. Det finns ännu chans att din vänder sig....

Svar på tråden Ni som haft bebis på tvären!!