• sahara

Vad ska min dotter välja för färg på balklänningen ?

Min dotter tar studenten i år och någon vecka innan så är det bal.
    Min mamma som är jätteduktig på att sy har lovat att sy balklänningen.
    Hon vill ha en axelbandslös klänning med lite vidd i kjolen.Klänningen ska vara lång.
    Helst ville hon ha en rosa klänning.Men frågan är om hon inte blir lite blek i rosa.Hon är 1,60 lång, väldigt smal (XS) blond, blåa ögon och ljus i hyn.Då är väl inte rosa den bästa färgen, eller ?
    Jag är så dålig på det här med färger.Själv är jag brunhårig, gröna ögon och inte fullt lika ljus i hyn som min dotter.Hon brås på sin pappa med andra ord.Så jag är inget bra stöd i det här med färger.Jag föredrar grönt och rött.Men vad en blondin passar i har jag ingen aning om.
    Nu pratar hon om att hon vill ha en guldfärgad balklänning !?
    Ni som är duktiga på färger.Vad tror ni är en bra färg till min blonda dotter ?
    Tips mottages tacksamt !

• Svar på tråden Vad ska min dotter välja för färg på balklänningen ?
  • siamusen

Tror abso;lut rosa kan passa. Dessutom finns det ju flera olika rosa nyanser.

Hursomhaver sa âr hon vâl gammal nog att bestâmma sjâlv?

• siamusen

Vad som kan vara snyggt dock om ni tvekar pa fârgen är att ni tar ett rosa grundtyg, kanske lite starkare rosa och sedan lägger ett lager av vit spets ovanpa om du fattar vad jag menar?

• sarah

jag tror guld skulle passa jätte bra. Har lite svårt för rosa klänningar, känns för pluttenuttigt...

• Disela

En klar stark färg åt det blåa hållet tror jag skulle passa henne! Man brukar dela in människor i de olika årstiderna. Höst= rött, alltså de personer med röda toner i håret och blek hud. Vinter= Ljus hy och blont hår och blåa ögon, precis som din dotter. Jag tror absolut på en kornblå klänning, det skule säkert klä henne fantastiskt! Eller en djupare men ändå klar färg. Testa lite olika och ta kort, det är lättare att jämföra då!

• gaffsan

Ta med dottern och en spegel , gå till tygaffären och testa viken färg som passar bäst till hennes hudton

• Laminie

Jag tycker att hon ska köra på rosa .

• sahara

Naturligtvis får hon bestämma färg själv.Men hon har själv varit inne på att rosa kanske inte blir så bra.Men vi får se.
    Tack för tipsen förresten ! Kornblått och lavendel skulle hon nog passa kanon i.Får se vad hon säger.

• luspudel

Själv hade jag en mörkblå klänning, absolut snyggast tycker jag! Jag är också ljusblond, blåögd och ljus i hyn... Du kan ju kolla i mitt galleri om våra färger verkar vara lika

• sandraa21

Jag skulle ha tagit en blå aktig klännig för det framhäver hennes ögon.. :)

• Elyelle

Ga till tygaffaren och hall upp nagra rosa eller guldfargade tyger mot hennes ansikte, sa far ni se vad som passar. Som manga skrivit, finns det sa manga olika nyanser av rosa och guld att det gar nog hitta nagot som passar henne i bada fargerna - savida tygaffaren ar valsorterad. I samma veva kan ni ju halla upp nagra blaa tyger ocksa, sa far hon se hur de passar henne.

• SoFo89

Rosa kan hon ha men som många andra skrivit så måste det vara rätt nyans annars är guld fint men det absolut finaste tycker jag är en mörkblå klänning!

ღSigne 071027ღ
  • TigerLinn

det är svårt att säga exakt när man inte har nån bild på din dotter

men hon ska inte ha en blek färg om hon är blek. vill hon ha rosa ska det vara en stakt rosa nyans.. ev cerise.
    annars är guld en bra färg om det är en stark guld ingen blek...
    ä hon blåögd är orange/bruna toner fint ren generellt. typ guld, bronze orange(även om just den färgen kanske är aktuell till bal?!? )

även rött. vinrött...
    finns många färger dock ingen blek färg.. utan kontraster är bra :D

mina tips.. kram

• Tattyn

Vill dottern ha en rosa klänning så försök inte pracka på henne en annan färg för att du inte tycker att en blond tjej kan ha rosa. Det viktigaste är väl ändå att dottern trivs i sin klänning och känner sig fin?
    Sen är rosa en av de färger som blonda, ljusa personer passar bäst i......

• isvinter

Som de flesta skriver måste ni ta reda på om hennes hudton är varm el kall. Jag är blond, blek med grönblå ögon. Jag ser mer död än levande ut i tex, orange, ljus lavendel/lila och ljus rosa. Men ju starkare färgerna är utav de nyanserna desto mer passar jag i dem. Förutom orange :). Blodrött passar jag också i medan tex tomatröd (inslag av orange) inte alls är min färg. Min hudton är kall förresten. Kan vara lika för henne el helt tvärtom :).

Svar på tråden Vad ska min dotter välja för färg på balklänningen ?