• AnniPanni

Bonusbarn och så det där jävla exet!

Se til att bytet sker någonannanstans... Jag skulle faktiskt också känna mig illa till mods om den kvinnan som tar hand om mitt barn varannanvecka ber mig att vänta i trappuppgången!! Och jag har garanterat aldrig varit på psyket. Att hon provocerar är ju inte bra alls. Kommuniktion är viktigt och ibland får man lov att prata öven med folk med vidriga röster för att få lite lu och ro. Att få en bonusfailj att fungera är inte alltid busenkelt

Det där med kläderna kan också var ett sätt att INTE bråka. Låt baret ha på sig de kläder hon köpt, vad ä problemet? Man behöverinte alltid förså andras "regler", de har valt att göra så här och det har faktiskt ingenting med dig at göra.

• AnniPanni

Se til att bytet sker någonannanstans... Jag skulle faktiskt också känna mig illa till mods om den kvinnan som tar hand om mitt barn varannanvecka ber mig att vänta i trappuppgången!! Och jag har garanterat aldrig varit på psyket. Att hon provocerar är ju inte bra alls. Kommuniktion är viktigt och ibland får man lov att prata öven med folk med vidriga röster för att få lite lu och ro. Att få en bonusfailj att fungera är inte alltid busenkelt

Det där med kläderna kan också var ett sätt att INTE bråka. Låt baret ha på sig de kläder hon köpt, vad ä problemet? Man behöverinte alltid förså andras "regler", de har valt att göra så här och det har faktiskt ingenting med dig at göra.

• AnniPanni
    Lolalee skrev 2009-03-19 08:06:58 följande:
    säg det till bio-mamman.. förstår inte varför nästan alla verkar tro att det är pappas nya tjej som är den som bråkar.. det är aldrig ens fel att två träter..
    Det är ingen som har sagt att det är ts fel. Biomamman kan mycket väl vara den som provocerar i det här fallet men tyvärr är den trista verkligheten så att den som väljer att bli bonusmamma faktiskt får ta ett steg tillbaka när barnen ska hämtas lämnas om t är så att relationen är infekterad.

Funkar det inte så va inte där när det är dags för lämning/hämtning, eller se till att byte etc sker på dagis. Svårare än så är det inte.

Att en sur biomamma sen kan hålla på och hota etc har ju ingenting med just detta att göra. För övrigt finns det jäkligt många sura och bittra biopappor med och bonuspapor som gör världen mindre trevlig för barnen.
Svar på tråden Bonusbarn och så det där jävla exet!