• ZaZa86

Snabb förlossning

Med mitt första barn trodde jag att förlossningen skulle ta flera timmar tills barnet är föddt, men jag fick värkar vid 21 tiden och åkte till sjukhuset vid 24 tiden och jag var öppen 5cm efter en timme var jag öppen 7 cm och klockan 03:06 föddes min dotter...nu är jag gravid med andra barnet och e faktiskt rädd att det ska gå jätte fort...tänk om jag inte ens hinner åka till sjukhus??? har någon varit med om en liknande förlossning...eller ni som är flerbarnmammor hur har era förlossningar varit?

vet att d e tidigt att tänka på förlossningen nu när jag är i början av min graviditet men jag vill vara beredd!

• Svar på tråden Snabb förlossning
  • minimou

Jag måste säga att jag känner precis likadant. Förra förlossningen gick jättesnabbt. Från 4-5 cm till att hon var ute gick på 1,5 timmar. Är så rädd att inte hinna in. Den här gången måste man ju fixa barnvakt också..

• India

Jag förstår exakt hur du känner! Jag är i v 17 och har stressat upp mig för denna förlossning något otroligt. Min son kom 8 veckor för tidigt och var ute på 45 minuter(från första värken...). Det var tur att jag redan låg inne annars hade jag absolut inte hunnit in. de hann inte sätta något dropp och jag hann inte få något smärtstillande(trodde att krystvärkarna var de jag skulle stå ut med i 30 timmar, som man hade läst om...snacka om panik)

Hur gör man nu? En 4-åring hemma och dessutom har vi flyttat så de närmaste släktingarna bor ca 1 timme ifrån oss....känns lite för spännande för min smak. Dessutom sa min läkare till mig igår att jag kan räkna med att inte gå fullt ut...stand-by från midsommar och fram till bf 22 augusti. Kul...

Svar på tråden Snabb förlossning