• Semlan10

Någon som blivit gravid efter FET?

Hej,
    Vårt andra ivf har precis misslyckats, det känns naturligtvis väldigt tungt. Men ett ljus i mörkret är att vi har 6 embryon i frysen (varav 4 är blastocyster), så nästa gång blir det FET. Har lite frågor till er som lyckats bli gravida med FET, blir jätteglad om ni kan svara!

Fick ni ett eller två embryon tillbaka (om 2, vilka faktorer avgjorde - ålder, antal tidigare försök)?
    Kort- eller långtidsodlat?
    Gjorde ni stimulerat eller ostimulerat? Avgjorde någon annan faktor än den egna ÄL?
    Hur länge väntade ni mellan färskförsök och FET?

• Svar på tråden Någon som blivit gravid efter FET?
  • Till

Hej! Jag blev gravid efter mitt första FET. Fick tillbaka ett embryo i en ostiumlerad cykel. Mitt var 3 dagar odlat. Från ET till FET fick jag vänta två menstrationer. Detta för att det var sommarstängt annars hade jag fått tillbaka i cykeln innan.

Lycka till!!

• Nuffe

Första gången man gjorde ett ET var ju efter stimulering och ÄP och allt men det gick inte vägen, då gjorde vi ett FET månaden efter, ostimulerat. Läkaren satte in två ägg, det ena hade tappat två celler och var alltså bara tvåcelligt och det andra var trecelligt. Anledningen till att man satte in två var att det första ägget man tinade bara var tvåcelligt. Jag blev alltså gravid med mitt första FET.

• Ammiz

Har alldeles nyss plussat efter ett FET!

Ett tillbaks, ålder 27, stimulerat med progynon. Färskförsöket gjordes i juni förra året. Korttidsodlat. Ja det var väl svar på alla frågor

• sessan h

Här är en till som blivit gravid med FET! Har en underbar dotter idag! Gjorde ett ostimulerat FET ett par månader efter ET för att vi behövde en paus. Korttidsodlat + ett ägg sattes in.

• alliamelle

hej! jag väntar på ÄL och ska sedan göra FET... Vad kan jag göra för att öka mina chanser till att det ska fästa?? tidigare försök har ju inte lyckats..

• Lena66

Hej !

Har gjort 6 hela IVF:er lyckades på det sista som resulterade i en son som nu är 2 år.
    Har gjort 2 FET.Det första sattes det in 2 ägg,men det misslyckades.Det andra gjorde jag nu i början av mars och har precis testat positivt-hoppas det går hela vägen....
    För övrigt kan jag berätta att de gånger vi använt ISCI ägg och färsk sperma så har resultatet blivit positivt,men de gånger utan ISCI och med fryst sperma har det blivit negativt,så jag har sett ett tydligt mönster,men det är ju inte säkert att det stämmer för alla !

• Kotten7381

Hej!
    Jag ska också göra FET och är nyfiken på hur många som +ar, vår första IVF blev misslyckad men vi har två embryon i frysen.

Vad kan man göra för att förbättra chanserna att bli gravid vid FET?

• sessan h

Alliamelle o Kotten: Tror tyvärr inte att man kan förbättra chanserna mer än att hoppas och tro på det bästa. Men jag kan ju ha fel... Fast det är ju vad läkarna säger också. Kan väl dock tänka mig att man kanske ska undvika stress...

Svar på tråden Någon som blivit gravid efter FET?