• Charlotte87

Blondera så mkt så håret gått av lite osv.

skulle ni lägga i e ljusbrun eller nån toning om ni inte kunnde färga mer pga att det slits av snart eller skulle ni bara låta det va *besluts ångest* vill ha ljust men då komemr ja få klippa kort kort om ja ska ha för de går va .

• Svar på tråden Blondera så mkt så håret gått av lite osv.
  • xenaa

OJ har du bllonderat så mkt att hjåret ramlat av hade jag inte ens tonat det. Hade försökt rädda håret med inpackning och försökt få de se bättre ut.

♥ Leo 2oo7-o6-22 ♥ ★ ♥ Maximilian 2oo9-o2-17♥
  • Charlotte87

ramlar inte av såsätt men det har gått av pga färgning. kör nu em hårinpakning osv. skulle du spara utväxten oxå alltså. hatar de men men man får väl tänka sig för om man inte vill ha snagg!

• xenaa
    Charlotte87 skrev 2009-03-09 14:07:47 följande:
    ramlar inte av såsätt men det har gått av pga färgning. kör nu em hårinpakning osv. skulle du spara utväxten oxå alltså. hatar de men men man får väl tänka sig för om man inte vill ha snagg!
    Ja tänk på att håret är skadat och behöver återhämta sig. Ska du t.ex tona de lär du får göra de många gånger innan håret är "läkt" efterosm toning går bort i duschen.
    jag hade som sagt låtit håret bli bra innan jag gör något med de igen
    ♥ Leo 2oo7-o6-22 ♥ ★ ♥ Maximilian 2oo9-o2-17♥
  • Lolalee

halloj! gör inget mer med håret nu! du kan faktiskt tappa det.. det hände mig när ja ville bli ljus för ca 3 år sedan.. hade håret ner till rumpan och fick efter en misslyckad räddningsåtgärd (toning) klippa av mig till kort=( åh vad jag grät! men köp en fet hårinpacking och silver shampoo..tvätta m silvershampoot varannan gång och låt in packningen sitta i i minst tio minuter..hoppas det funkar!

• Charlotte87

varför ska j köp silver shampo nu när man fått utxäxt? ellr räddar det håret isig?

• DreadHead

Köp en proteininpackning, och överdosera!
    Tuggummieffekten är inte kul, och det enda som funkar är att klippa bort det värsta och vara snäll mot håret.
    Så låt håret vila, packa in x antal gånger och sen när du känner att du "vågar", gör några bleachbaths istället för blekningar.

Ditt hår är överpreparerat, så färg och toningar lär inte fästa bra alls på ditt hår just nu...

• Lolalee
    Svar på #6
    silvershampoo neutraliserar keratinet i håret och gör det ljusare..
  • DreadHead
    Lolalee skrev 2009-03-09 14:41:30 följande:
    silvershampoo neutraliserar keratinet i håret och gör det ljusare..
    Fel!
    Silverschampot är enbart lilapigmenterat och är kontrastfärg till gult, dvs. det lila tar ut det gula i håret. Det bleker ingenting och ger inget permanent resultat. När det lila tvättas ur kommer det gula fram igen.
  • Charlotte87

ne å vill ej få grönt, det får växa å skötas om nu=)
    hur lång tid bör mna vänta tills man kan ha ljust igne?:

• SaraSara

Jag skulle faktiskt rådfråga en frisör.. antar att du gjort blekningarna själv eftersom det gått så pass långt att håret går av. svårt att ge råd när man inte vet hur håret ser ut..

Jag tycker det är extremt vidrigt fult med utväxt.. så min generella tanke är att tona håret i någon färg som är så lik din egen hårfärg som möjligt. sen låta det vara ett bra tag. köra stenhårt med inpackning, undvika hårtork, plattång osv. Sen när håret växt ut och du blivit av med allt det skadade, då kan du göra lite ljusa slingor om du vill ha ljust hår. men blek för guds skull inte sönder hela håret

• Charlotte87

jag har blekt enbart hårotten lla gånger så det har gått av intill hårbotten & lite i längderna för ja färga så ofta eftersom jag hatar gultblont hår å utväxt*ser tattar aktigt ut*

• Lolalee
    Svar på #9
    mitt hår är blekt..och ja, silvershampoot tar ur det gula ur håret..MEN jag har även en utväxt som från början var cendréfärgad och nu är den lika ljus som mitt blekta hår tack vare silvershampoot.. kanske funkar olika på folk men för mig funkar det kanon ialfl=)
  • MzLee

Slutade bleka håret för många år sen.
    Nu går jag till frisör och färgar håret blont var 5:e vecka i stället!

Sista gången jag blekte var nog dan innan millenium, ville vara fin, slutade med att jag fick klippa av mig hela håret! Såg ut som skit på den stora kvällen.. :(

Låt håret vara!

• DreadHead
    Svar på #13
    Jo, men bevisligen finns det ingen blekande komponent i silverschampo, utan det är enbart de blå/lila pigmenten som tillförs, precis som i vittoningar (som inte heller är permanenta).
  • Charlotte87

jasså så ditt hår lekt av silershampoot??
    aldrig hört. ska prova ja har ljusbrunt/mellanbrunt så de kan väl aldrig bleka de. jaja jaska låta håret va & kan ja ej de fr ja snagga det.:O

• sommarochsol

Har du utvaxt sa tycker jag du ska forsoka klippa sa mycket du pallar med, farga haret med en ekologisk farg som jamnar ut, kopt ett MILT schampo (till exempel Weleda babyschampo) som du bara anvander i harbotten, balsam i resten (ja, det blir rent...), gor oljeinpackningar varje vecka (dvs smeta in olja, lat sitta over natten). Dessutom hade jag overvagt att borja med no 'poo (men det ar jag ) for att forsoka radda haret.

• sommarochsol

Dessutom, sluta BLEKA haret, battre att farga det blont, sliter inte lika mycket.

Svar på tråden Blondera så mkt så håret gått av lite osv.