• Läskpapper

Bonusmamma

Vart vänder man sig som bonusmamma om man behöver råd och expertis ang skyldigheter och rättigheter? Mina bonusbarns mamma är inte snäll alltså!

• Svar på tråden Bonusmamma
  • Läskpapper

Rent lagligt.
    Jag är väldigt involverade i mina bonusbarn, men när jag ville gå på utvecklingsamtalen så ringde biomamman till rektorn och sa att hon inte ville detta och om inte hon är med på detta (även om vi skulle gå på olika samtal) så får jag helt enkelt inte gå.
    Hon gör detta av ren illvilja, och det känns så jobbigt.

• Läskpapper

Tack för svaren. Jag förstod ju att det var såhär, men ville ändå se om man hade några rättigheter, man har ju ändå en del skyldigheter. Som betalning av barnomsorg och inte rätt till fritids om man har ett litet barn med bonusbarnens pappa och liknande.

Tycker det är helt galet, men verkar som om man får leva med detta.

• Läskpapper
    izzi skrev 2009-03-09 14:50:37 följande:
    Ja tyvärr är det så. Men fritids måste du ha rätt till. Min bonus går på fritids några timmar fast jag är hemma med vår gemensamma.
    Nej tydligen inte. Barnen får inte ha fritids när jag är hemma med min bebis. Men det gör ju absolut inte mig någonting.
    Det kanske är olika i olika kommuner. Dagis får man iaf ha här 15 timmar i veckan när man fått ett gemensamt barn, men inte fritids.
  • Läskpapper

En sak slog mig. VAR någonstans står det att den biologiska mamman bestämmer om den biologiska pappans fru får medverka i utvecklingsamtal, aktiviteter, avslutningar m.m?

Jag har lusläst skolans policy, och jag har skummat igenom hela sveriges rikes lag kap. om familjerätt och där står det ingenting iaf.

Jag tänker ändå så klart acceptera att jag inte får gå, men nog fan ska jag ta reda på hur saker och ting ligger till minsann!

Svar på tråden Bonusmamma