tre barn o hund skrev 2009-03-10 09:23:47 följande:
Vad säger barnets pappa om det hela? Jag förstår inte varför du ska gå på ett utvecklingssamtal mot mammans vilja?Det framkommer inte heller om ni har barnet varannan vecka eller om mamman har barnet varannan helg eller om ni har det.Du säger att mamman är inte "snäll" , mot vem då - dig eller barnet???Jag anser att det är föräldrarna i första hand som ska gå på ett utvecklingssamtal, min sambo och hans ex gör det tillsammans. Det finns ingen anledning för mig som bonusmamma att göra det, pappan berättar för mig vad som förmedlats ändå.Går inte barnets pappa på utvecklingssamtalet? Och jag kan inte tänka mig att skolan skulle uppmuntra en bonusförälder att medverka på ett utvecklingssamtal om någon av barnets biologiska förälder motsätter sig det.Det känns lite som att du vill in i strid med barnets mamma, du vill veta vilka rättigheter du har för att få närvara? Snälla, du vinner ingenting på det...Det bästa du kan göra är att vara sund och förnuftig och vänta ut mamman tills det lugnar ner sig. Jag vet ju inget om er relation eller vad det är, men huvudsaken är att du har en bra relation med barnet och det kan du ha utan att vara med på ett utvecklingssamtal :)
Tänk om min sons bonusmamma var som dig, kunde tänka så att infon får jag ändå av sambon (pappan) som går går på utvecklingssamtalet. De vet att jag är emot att hon är där och ändå försöker de och kan argumentera om det en hel dag, sist när det var ett annat möte frågade de mig om hon fick vara med och jag sa nej på ett bra sätt,
men de ifrågasatte mitt svar och jag fick skriva igen att jag inte vill och de höll på så i timmar innan mötet skulle ske, jag fick ringa skolan om det här. Men nu har jag ett stort problem med henne och allt har blivit så mycket just nu med socanmälningar och skit...orkar inte med henne just nu, kanske i framtiden kan jag vara i samma rum..men om man som bonusmamma gör illa min son så vill jag inte vara i hennes närhet..