• Nisses lada brinner

V 8 med en slemmig blodblandad flytning??

Ja det lät ju äckligt, men har idag fått som en slempropp ungefär när jag var på toa, slemmig, tjock sträng med lite blod inuti. Ringde gyn men fick inget bra svar. Är ju skitorolig!

Nån som haft det så här?

• Svar på tråden V 8 med en slemmig blodblandad flytning??
  • YellowRose

När jag var i vecka 7 fick jag en liten blödning. Alla trodde "nu får hon missfall", men så åkte vi in till gynakuten och undersökte mig. Det var ingen fara o inga tecken på missfall. Nu är min dotter 1år och 2 månader.

Åk till gynakuten och undersök dig! Sitt inte hemma! BÄst att kolla en ggn för mycket!

• Nisses lada brinner
    YellowRose skrev 2009-03-09 16:28:05 följande:
    När jag var i vecka 7 fick jag en liten blödning. Alla trodde "nu får hon missfall", men så åkte vi in till gynakuten och undersökte mig. Det var ingen fara o inga tecken på missfall. Nu är min dotter 1år och 2 månader. Åk till gynakuten och undersök dig! Sitt inte hemma! BÄst att kolla en ggn för mycket!
    Jag ringde ju till akutmottagningen på gyn, o hon var redigt otrevlig, frågade typ mig vad dom skulle göra åt att jag blödde, om det var missfall hände det ju oavsett jag kom in eller inte. Skall dock till min bm o göra vul på torsdag, som var bokat sen tidigare. Jobbigt bara att inte veta nu, har dock bara kommit den enda flytningen, så man håller ju tummarna.
  • Illernos

Hej där!!

v7 slemmade jag loss rejält- för att uttrycka sig i klartext...nu i vecka 8 bruna flytningar... Orolig blev jag men fick gjort ett ultraljud som visade en liten en med ett pickande hjärta. De här veckorna växer livmodern rätt så rejält så många säger att det kan komma lite blod-brunt-slem. Jag har läst att vecka 7 sätter sig "slemproppen" som ska skydda fostret från bakterier och annat mojs som finns i omgivningen. Kanske har den något med dina flytningar att göra?

Jättetrist att träffa på otrevlig personal när man är så rädd och behöver stöd! Hoppas du har bra folk i din omgivning som kan stötta dig! Sådana där otrevliga tanter har nog svårt att orka med sig själva!

kram!

• MJ DS

Hejsan! Jag är i V8 och har flyttningar i rosa / Brunt och en em var det mer åt det röda hållet.. Svaren jag fått är att det inte alls behöver vara något.. Många får så omkring då de skulle haft mens i graviditeten om man säger så.. Det blir mer akut om du skulle verkligen blöda blod samtidigt som du har ont.. Har dock pratat med KK och ska försöka hitta en tid att åka in och titta hur det ser ut. Jobba dock den här veckan och har inga vikarier att ta in så det blir till att gå och oroa sig till nästa vecka för det gör man ju i alla fall!? Så är det! Vi får försöka att hålla humöret uppe!! Lycka till! Kram

• sanne82

Jag är i v 13+1 och har fått hittills tre blödningar som du beskriver, de jag fått är ingen fara alls och jätte vanliga. Man ska alltid ringa och få en akut tid om man är orolig och blöder eller har smärtor.

• Nisses lada brinner

Åh vad ni är snälla, känner mig lugnare nu, tack alla för svar!

• Besera

Jag skulle Ringt o försök få tid för VUL, så kan de se direkt varför du blöder o du slipper oroa dig....
    *Lycka till*

• Juniphé

Jag är i v. 7 och har fått samma sak. Fick se hjärtat picka igår på vul... men detta till trots så oroar jag mig. Även jag har väldigt slemmiga flytningar med blod i.

Har än så länge inte särskilt ont i magen, men däremot har jag rejält ont i ryggen emellanåt. Smärtan håller sig mest till sidorna...

Ska ringa bm imorn och höra med henne vad jag ska göra.

• sanne82
    Juniphé skrev 2009-03-10 15:48:22 följande:
    Jag är i v. 7 och har fått samma sak. Fick se hjärtat picka igår på vul... men detta till trots så oroar jag mig. Även jag har väldigt slemmiga flytningar med blod i.Har än så länge inte särskilt ont i magen, men däremot har jag rejält ont i ryggen emellanåt. Smärtan håller sig mest till sidorna... Ska ringa bm imorn och höra med henne vad jag ska göra.
    Ont i ryggen har jag också haft tidigt i min graviditet och det hänger stadigt i än.
  • MammaMila

Jag hade smärtor i ena sidan och över livmodern... kändes nästan upp till naveln ibland. När jag fick en liten slemmig rosa blödning och smärtan var mer huggande så åkte jag till GYN akuten... fick vänta 5h men det var det värt för att se lilla hjärtat klappa takten där inne. Inget fel sa BM, smärtan kom antagligen från en ofarlig blodansamling i LM (cysta från äggledaren som spruckit... tydligen också rätt vanligt och normalt).

Svar på tråden V 8 med en slemmig blodblandad flytning??