• Mysmamman

Någon som tar Pergo som har tunn slemhinna?

Har ätit min första Pergo-kur nu och väntar äl inom 3-4 dagar. Vul visade att jag har alldeles för tunn slemhinna (tänkte inte på att fråga hur tunn)....under 6 mm iaf. Någon med samma problem? vad ska jag göra, är sprutor enda alternativet eller har någon fått tjockare slemhinna med starkare dos Pergo?

• Svar på tråden Någon som tar Pergo som har tunn slemhinna?
  • Pimpinellan

Jag fick tunn slemhinna p.g.a av pergon! En vanlig biverkan sa min läkare så det provar jag inte igen.

• Mysmamman

Ja, det vara väl typiskt. Funkade pergo på dig annars, dvs fick du äl?
    Hur gör du nu. Fick du gå över till sprutor?

• Pimpinellan

Ja,äl fick jag,men det är inte mitt urspungsproblem. Eftersom jag är så gammal skrev min läkare ut det bara för att förstärka in egen äl och ge det en chans helt enkelt. Både före och efter pergon har jag annars gjort IVF.
    Men du får fråga läkaren vad han tycker ang. dig. Man kan ju ta extra progesteron om slemhinnan är dålig.

• kulan2010

Slemhinnan hinner växa mer fram till äl. Och den fortsätter väl växa efter äl också tror jag..
    Jag hade också tunn slemhinna när jag åt pergotime. Vet inte om jag har det annars också. Den var 4 mm någon dag innan äl. Man ska kunna få något slags stöd för slemhinnan. Jag fick inte det, vet ej varför.

• Mysmamman

bubbelskum...vad intressant! Hoppas att slemhinnan växer till sig.

En "dum" fråga...hoppas ngn kan svara. Igår på vul hade jag vattninga flytningar (tänkte att det berodde på tunn slemhinna, men frågade aldrig). Idag har jag fått typiska tjock äl-flytningar (ursäkta deltaljer). Är detta tecken på att slemhinnan växer till sig eller finns inget samband mellan äl-flytningar och samband!
    Otroligt tacksam om ngn kan hjälpa mig.

Svar på tråden Någon som tar Pergo som har tunn slemhinna?