• yllekofta

hepatos

På mig upptäckte man förhöjda levervärden och tog därför ett gallsyreprov som visade på hepatos, sen fick jag lämna gallsyreprov en gång i veckan och på en vecka hade värdena ökat markant, jag kan inte säga exakt hur mycket. Dock har jag fått veta att gallsyrevärdena inte har med hur mycket det kliar att göra, värdena kan höjas även om det inte kliar mer.
    Tydligen ska värdena ligga under 10 och mina låg på 84 sist.

08unge: steg dina värden trots mediciner?

• yllekofta

Jag har ätit Ursofalk i ungefär 3 veckor, 8 kapslar per dag och på kvällarna brukar jag få mina kliattacker, men det kändes som om det hjälpte ganska snabbt. Iallafall har det blivit bättre. (Om man försöker tänka bort att man äter isbjörnsgalla vill säga) :D

• yllekofta

Tydligen finns det inte så mycket forskning kring det. Men eftersom man håller koll på bebisen med CTG och medicinerar så är ju oddsen bättre än det låter när man läser om det på nätet. Enligt min läkare så vill man helst att bebisen ska vara kvar i magen i tills det har gått 37 fulla veckor och den anses färdig, men annars verkar det vara standard att sätta igång förlossningen när man märker att gallsyrevärdena inte går ner. Mina värden gick visserligen ner från 84 till 54 på drygt en vecka men jag blir igångsatt på tisdag ändå.

• yllekofta

Berätta förresten gärna hur det går för er och era bebisar.

Svar på tråden hepatos