hepatos
Var in till läkaren idag igen. Fick träffa ytterligare en ny sådan. Har nog bara träffat samma läkare 2ggr på alla gånger jag varit in vilket innebär olika svar hos alla även om alla försöker säga samma sak.
Killen jag fick träffa idag var hur som helst jättebra och jag tror verkligen på vad han säger.
Mina gallsyror låg på 23 och levervärdena på 20 så är ingen fara men ändå förhöjt.
Jag kommer att bli kontrollerad för en eventuell igångsättning nästa tisdag och har då gått 37 fulla veckor. Är jag helt omogen så vill man vänta ytterligare ett par dagar för att inte stressa barnet med en extra utdragen förlossning. Men om man ser minsta möjliga chans så kommer den att tas på tisdag. :)
Frågade om kejsarsnitt igen och tog upp den här tråden om att alla verkar få olika svar från sina läkare. Vissa får inte alls gå längre än till v.36 och andra ska få kejsarsnitt osv osv
Fick till svar att allt nog beror på hur man ligger i sina värden, hur man mår och hur bebis verkar må. Allt är individuellt, bara för att jag mår på ett sätt så behöver ju inte X må på samma sätt trots samma sjukdom.
Han sa att man alltid föredrar en vaginell förlossning framför ett kejsarsnitt men att ett kejsarsnitt är jättebra om det behövs. Vi är skapta för att föda fram barnet och det i sin tur betyder att det är bättre för barnet och för mamman i slutändan.
Startar förlossningen av sig själv ka man åka in direkt då man får värkar för att kunna hålla extra koll. Inte sitta hemma och vänta på 3värkar/10min Sen kommer bebis att följas med ctg i stort sett hela tiden. Syretillförseln stryps inte på 2 röda sekunder utan skulle det ske märks det först av på ctg´n med att bebis håller sig lugnare och redan där kan det då bli aktuellt med ett snitt bara för att inte riskera något.
Fick hur som hest förtroende för denna läkaren och det känns inte såå jobbigt idag att veta att jag måste stå ut med mina tankar och klådan en vecka till.