hepatos
Konstigt Love2009, att du inte blir igångsatt nu, du som mår så dåligt! Själv får jag ju bara gå max 37 veckor, men de nöjer sig med 30....
Konstigt Love2009, att du inte blir igångsatt nu, du som mår så dåligt! Själv får jag ju bara gå max 37 veckor, men de nöjer sig med 30....
hälsa er doktor från min doktor att det inte alls bara är gallsyra, jag har massa klåda nu och påverkad lever, men ingen gallsyra ännu...
Jag tycker att både Love och Monsterhummer ska sätta lite press på sina doktorer... det fick jag göra med mina två första barn, det tredje, har de insett att riskerna är större i magen än en igångsättning...
Jag går på mvc Växjö... är "bara" i vecka 16...
Love2009, jag hoppas verkligen det löser sig för dig nu, vilken vecka är du i?
Tja, min Lilja föddes v 35,2, men det var bara turen som gjorde att hon inte strök med! Så denna gång, så kommer de bryta graviditeten så fort värdena inte kan kontrolleras med medicin, efter v, 30
Ja, de hann inte ens skicka iväg gallsyreproven, men jag tror inte de var så höga, hennes lilla kropp orkade inte med att vara i min mage, så av en ren slump när bm skulle lyssna på hjärtljuden så började arytmi och när ctg kom på, började hjärtat stanna av, hjärtljud runt 60, så det blev akutsnitt, jag var bara på vanlig kontroll, men asat och alat låg högt,
Så fort Lilja kom ut ur min mage så skrev hon högt och mådde fint, hon fick dock ligga en vecka på neonatalen.
Min första flicka är född i v. 36 och var mer påverkad av min hepatos än flickan som är född i v. 35, men de har inte mått dåligt av att födas för tidigt, men däremot av hepatosen.
Hur ofta tar Ni leverprover och går på kontroll?
Nu går jag varannan vecka, men i slutet from v 30 gick jag först var tredje dag, sedan varannan och med första flickan gick jagvarje, då tog de leverstatus varje gång och ctg var tredje, ultraljuden var flera, minns ej exakt hur många, men det var ofta...
men anledningen till att mina gallysyror troligen hölls nere, är att de satte mig på Ursofalk redan i v. 20, för att gallsyran inte skulle få en chans att stiga
Nää, det är verkligen jävligt! Obeskrivligt för den som inte upplevt det...
Min första tjej föddes på sommaren, satt med fötterna i iskallt vatten, ja och händerna... men nr 2 föddes på vinterhalvåret, då var det skönt att ligga i badet, trött var jag, låg och lyssnade på klassisk musik, i badet, med jättemagen i vädret...
men klådan gjorde ju en tokig!
Love2009, stackare!
Jag fick igår enorm klåda, det har bara fortsatt och fortsatt, ringde mvc, den första jag pratade med som hade telmottagning "hepatos i v.16??", jag men min tokkklåda just nu, jaaa kolla min journal... så gick hon direkt och pratade med min bm och jag ska komma in innan lunch, skönt!
JA, tala om att du tagit reda på de faktiska riskerna och det finns tydliga forskningar på att mödrar med hepatos inte ska gå längre än 36 veckor, därefter ökar fosterdödligheten med 10 %.
Morra till ordentligt, kräv ett ultraljud, du kräver att få veta hur bebis mår, fostervattensmängd, gör en gbs-odling med!
Tala om hur illa du mår!!! Att du inte står ut en dag till!
Tjejer vi hejar på att Love2009 får en liten första maj-bebis, som alltid kommer fylla år på en ledig dag
Vi hejjar på dig!