• mamma2004

Spetsiga eller trubbiga änden på suppen först?

norgesessan skrev 2009-03-10 09:02:12 följande:
    Trubbiga....som sagts redan, det står på förpackningen, konstigt att så många inte läser på förpackningen innen de ger mediciner.
    Jaghar alltid tagit spetsiga sidan för det känns mest naturligt, och ja, jag har läst på förpackningarna. Det har ALDRIG stått något om vilken ände som ska föras in först. Jag gick tom och kollade nu för säkerhets skull innan jag skrev detta inlägget. Varken på Alvedon-förpackningen, eller bipackssedeln står det något pm detta. Ej heller på mina Xyloproct Suppar som jag tar ibland då jag har hemmorojder.

Kan dessutom tillägga att vi har aldrig haft det problemet med att de kommit ut igen och vi har använt suppar till alla våra barn till viss del. Det är alltså i typ 5 år vi använt dem...
  • mamma2004
    norgesessan skrev 2009-03-10 09:28:57 följande:
    Jag bara undrade, inget annat På ipren och panodil står det.
    Om det nu är såå viktigt, hur kommer det sig att det inte står på Alvedon då? För övrigt är det Alvedon vi använder, har faktiskt aldrig haft med Panodil att göra...
  • mamma2004
    norgesessan skrev 2009-03-10 09:37:59 följande:
    Mamma, hur ska jag veta det???? Det står inte på paketet med vanlgia huruvvärkstabletter att man inte får använda dom som suppar, inte gör jag det för det... Står det inte ens på bipacksedelen?
    Nej, det står inte ens i bipackssedeln, jag kollade där. Och som sagt, jag har använt det i 5 år och aldrig har någon informerat mig om det, inte när jag köpt dem, eller när jag pratat med sjukvårdsupplysningen om att vi använder suppar... Och inte på BVC heller.
Svar på tråden Spetsiga eller trubbiga änden på suppen först?