• Motljus

Spetsiga eller trubbiga änden på suppen först?

Då jag vet hur obehagligt det är att ta den spetsiga änden först så skulle jag inte ge mitt barn stolpiller på det sättet. Elakt.

• Motljus
    DaCiss skrev 2009-03-13 09:08:35 följande:
    Nå, alla tycker ju inte lika där. Mina barn protesterar när trubbiga änden försökes sättas in. Säger däremot inget med spetsiga, varför vi för in den änden först.
    Jag tänkte ju inte på själva insättningen utan när den väl sitter där.
  • Motljus
    DaCiss skrev 2009-03-13 11:38:25 följande:
    Jag har också haft suppar i änden och aldrig känt av dem, spetsiga änden först. Och om barnen skulle lida så borde man inte märka det på dem? Vore det så obehagligt borde det inte stå i alla bruksar att det är viktigt att trubbiga änden sätts in först? Vissa förpackningar nämner det inte överhuvudtaget och vissa platser och vissa personer inom vården säger att det inte spelar någon roll vilken ände som förs in. Vissa ställen till och med säger att spetsiga änden ska in först. Så, ids inte säga att det är elakt hur jag sätter in suppar i mina barns ändor. Jag är inte elak mot mina barn då jag ger dem lindrande mediciner.
    Du behöver inte ta åt dig av vad jag skriver. Du gör vad du vill med dina barn.
Svar på tråden Spetsiga eller trubbiga änden på suppen först?